Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | ECE6900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Amaç |
i) Öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama altyapısı kazandırmak, ii) Öğrencilere bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamak, toplum önünde konuşma özgüveni kazandırmak ve sunum tekniğini vermek, iii) Öğrencilerin tez çalışmaları ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi tez çalışmasına hazırlamaktır. |
Ders İçeriği |
Alanı ile ilgili öğrencilerin fikir verme ve tartışma yeteneğini geliştirir. Öğrenciler öğretilen sözlü, yazılı ve görsel iletişim tekniklerinden faydalanırlar. Bilişim araç ve gereçlerini etkili sunum yapabilmek amacıyla kullanırlar. Öğrencilere seminerin nasıl yapılacağı ve seminer hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğu öğretilir. Öğrenci tez konusu ile ilgili bir seminer konusu hazırlar ve bunu sunar. Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı bir derstir. |
Ders Kaynakları |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 14 | 98 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seminer çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Rapor yazma | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Seminer sunumu | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilişim araçlarını etkin kullanır | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - |
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Bilişim araçlarını etkin kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | 5 | - |
Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |