EN
  • Anasayfa
  • ECE6900 Seminer (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer ECE6900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Doç. Dr. Emre DANDIL
Amaç

i) Öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama altyapısı kazandırmak, ii) Öğrencilere bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamak, toplum önünde konuşma özgüveni kazandırmak ve sunum tekniğini vermek, iii) Öğrencilerin tez çalışmaları ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi tez çalışmasına hazırlamaktır.

Ders İçeriği

Alanı ile ilgili öğrencilerin fikir verme ve tartışma yeteneğini geliştirir. Öğrenciler öğretilen sözlü, yazılı ve görsel iletişim tekniklerinden faydalanırlar. Bilişim araç ve gereçlerini etkili sunum yapabilmek amacıyla kullanırlar. Öğrencilere seminerin nasıl yapılacağı ve seminer hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğu öğretilir. Öğrenci tez konusu ile ilgili bir seminer konusu hazırlar ve bunu sunar. Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı bir derstir.

Ders Kaynakları Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 7 14 98
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konunun belirlenmesi Sınıf Dışı Çalışma
2 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma
2 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma
2 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
5 Seminer çalışması Sınıf Dışı Çalışma
13 Rapor yazma Sınıf Dışı Çalışma
14 Seminer sunumu Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir Sözlü Sınav Sunum / Seminer Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bilişim araçlarını etkin kullanır Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar - - - - - - - - - - - - 4 - -
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir - - - - - - - - - - - 5 - - -
Bilişim araçlarını etkin kullanır - - - - - - - - - - 5 - - - -
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir - - - - - - - - - 4 - - - 5 -
Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. - - - - - - - - - - 5 - - - -