Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | ECE8000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | Doç. Dr. Emre DANDIL Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Doç. Dr. Emrah DOKUR Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Amaç |
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm doktora öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
Ders Kaynakları |
Doktora teziyle ilgili kitaplar ve makaleler.
Ders notları ve literatür |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 14 | 210 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 14 | 140 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 10 | 14 | 140 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 504 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
1 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Öğrenciler lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 4 | 4 | - | 5 | - |
Öğrenciler lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | - | - | - | - | 5 | 4 | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - |