Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin Simülasyonu | ECE6059 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Yenilenebilir enerji: Sürdürülebilir gelecek için güç
Energy Technology Handbook”, Considine,D.,(editor), McGraw – Hill,(1977). Renewable energy resources, Twidell, John W. , Weir, Anthony D. (1987),E.and F.N Yenilenebilir enerji: Sürdürülebilir gelecek için güç Energy Technology Handbook”, Considine,D.,(editor), McGraw – Hill,(1977). Renewable energy resources, Twidell, John W. , Weir, Anthony D. (1987),E.and F.N |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yenilenebilir Enerji Teknolojilerine Giriş | |
2 | Fosil yakıtlar ve iklim değişikliği | |
3 | Güneş Enerjisi, Su Isıtıcısı, Düşük sıcaklık güneş enerjisi uygulamaları | |
4 | Aktif Güneş Enerjisi Uygulamaları, Pasif Güneş Enerjisi Uygulamaları, Güneş Enerjisinden Elektrik Üretimi; Ekonomi, potansiyel ve çevresel etkiler | |
5 | Fotovoltaikler, Farklı fotovoltaik uygulamaları, Ekonomi ve gelecekteki yeri | |
6 | Rüzgar Enerjisi, Rüzgar türbinleri, Rüzgar enerjisi potansiyeli, Açık deniz rüzgar tarlaları, Ekonomi, Çevresel etkileri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Hidroenerji, Hidroenerjinin geçmişi, Hidroelektrik tesisleri | |
9 | Hidroenerji, Çevresel etkileri, Ekonomi | |
10 | Biyomas, Fosil yakıt olarak biyomas, Biyoenerji kaynakları | |
11 | Jeotermal Enerji | |
12 | Yenilenebilir Hidrojen Enerjisi, Yakıt hücreleri, Yakıt hücresi uygulamaları | |
12 | Yenilenebilir Hidrojen Enerjisi, Yakıt hücreleri, Yakıt hücresi uygulamaları | |
14 | Dönem sonu sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler süreç içerisinde yenilenebilir enerji sistemleri için hem potansiyel analizler gerçekleştirebilirken hemde bu alanda ki gelişmeleri detaylı bir şekilde öğrenme kazanımına sahip olmaktadırlar. | |||
Yenilenebilir enerji kaynaklarının temel ve ana özelliklerini ve fosil yakıtlarla farklılıklarını açıklama yeteneğini elde eder. | |||
Farklı yenilenebilir enerji teknolojilerini karşılaştırır ve yerel şartlara bağlı en uygun teknoloji seçimini yapar | |||
Özel enerji taleplerini karşılayacak yenilenebilir / hibrit enerji sistemlerini tasarlar. | |||
Öğrenciler süreç içerisinde yenilenebilir enerji sistemleri için hem potansiyel analizler gerçekleştirebilirken hemde bu alanda ki gelişmeleri detaylı bir şekilde öğrenme kazanımına sahip olmaktadırlar. | |||
Yenilenebilir enerji kaynaklarının temel ve ana özelliklerini ve fosil yakıtlarla farklılıklarını açıklama yeteneğini elde eder. | |||
Farklı yenilenebilir enerji teknolojilerini karşılaştırır ve yerel şartlara bağlı en uygun teknoloji seçimini yapar | |||
Özel enerji taleplerini karşılayacak yenilenebilir / hibrit enerji sistemlerini tasarlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler süreç içerisinde yenilenebilir enerji sistemleri için hem potansiyel analizler gerçekleştirebilirken hemde bu alanda ki gelişmeleri detaylı bir şekilde öğrenme kazanımına sahip olmaktadırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilenebilir enerji kaynaklarının temel ve ana özelliklerini ve fosil yakıtlarla farklılıklarını açıklama yeteneğini elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı yenilenebilir enerji teknolojilerini karşılaştırır ve yerel şartlara bağlı en uygun teknoloji seçimini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel enerji taleplerini karşılayacak yenilenebilir / hibrit enerji sistemlerini tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler süreç içerisinde yenilenebilir enerji sistemleri için hem potansiyel analizler gerçekleştirebilirken hemde bu alanda ki gelişmeleri detaylı bir şekilde öğrenme kazanımına sahip olmaktadırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilenebilir enerji kaynaklarının temel ve ana özelliklerini ve fosil yakıtlarla farklılıklarını açıklama yeteneğini elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı yenilenebilir enerji teknolojilerini karşılaştırır ve yerel şartlara bağlı en uygun teknoloji seçimini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel enerji taleplerini karşılayacak yenilenebilir / hibrit enerji sistemlerini tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |