Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim ve Etik | HİT103 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gamze SATILMIŞ |
Amaç |
İletişim ve Etik kavramlarını benimsetmek, çeşitli alanlarda yaşanan etik problemler ve uygulama örnekleri ile ilgili bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Meslek etik kuralları, mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke ve esasları, basın meslek ilkeleri. |
Ders Kaynakları |
İLETİŞİM VE ETİK
İLETİŞİM ETİĞİ SORUNLAR VE SORUMLULUKLAR (RUHDAN UZUN) GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM İletişim Becerileri /Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2017 - Kişilerarası İletişim Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2016 AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul, 2010 GÜNGÖR, Nazife, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,76 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | ETİK TANIMI, MESLEKİ ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI, ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | İLETİŞİM ETİĞİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | |
3 | GAZETECİLİK ETİĞİ | Beyin Fırtınası |
4 | BİLGİLERİN PEKİŞTİRİLMESİ VE BEYİN FIRTINASI | |
5 | TÜRKİYEDE TARİHSEL GELİŞİMİYLE GAZETECİLİK ETİĞİ | |
6 | ETİK İLKELER VE ETİK İLKELERİN İZLENMESİ | |
7 | İLETİŞİM YÖNTEMLERİ, KONU TEKRARI | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | VİZE HAFTASI | Problem Çözme |
9 | ŞAVAŞ HABERCİLİĞİ VE ETİK | Beyin Fırtınası |
10 | REKLAMCILIK ETİĞİ | |
11 | HALKLA İLİŞKİLER ETİĞİ | |
12 | SANAL UZAY VE ETİK | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | KADINLAR, ÇOCUKLAR, AZINLIKLAR VE MEDYANIN ÖTEKİLERİ AÇISINDAN ETİK SORUNLAR | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | İLETİŞİM ETİĞİNİN ELEŞTİRİSİ | Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir. | |||
İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir. | |||
İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | |||
Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir | |||
İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | ;
İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 2 | - | - | - | 1 | - | 2 | 1 | - | - | 1 | - | - |