Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Habercilik Teknikleri | HİT102 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yıldız KOL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bütün haber yazma tekniklerini detaylarıyla öğrenmek ve basın bildirisi hazırlama - sunmada iyi bir düzeyde beceri sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında haber toplama ve yazma teknikleri, haber kaynakları ve kullanımı, haberin toplumsal işlevi ve sosyolojik önemi ele alınacaktır. Haber kavramını açıklayabilmek, Haber toplama yöntemlerini bilmek ve uygulayabilmek, Haber yazma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek, Haber, toplum, siyaset ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışabilmek, Haberin tanımı, haber kavramının tarifi, önemi, özellikleri. Haber Sosyolojisi – Medya, Toplum ve Kültür. Haber Sosyolojisi – Medya, Toplum ve Kültür. Haber Toplama Teknikleri – I -Haber Kaynakları -Birincil ve ikincil kaynaklar. İletişim Modelleri ve Habercilik. Haber Yazma Teknikleri – I -Başlık, giriş, gövde. Haber yazmada temel ilkeler -5N1K kuralı. Haber Yazma Teknikleri – II -Haberin tümünü yazma - Haberi tekrar yazma. Haber Fotoğrafçılığı -Foto Muhabirliği -Haberde fotoğraf unsuru -Fotoğraf altı haber yazma tekniği. |
Ders Kaynakları |
AÖF Haber yazma teknikleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Haber yazma süreci ve temel bilgiler | |
2 | Haber metni yazma aşamaları | |
3 | Haberin Anatomisi | |
4 | Ters Piramit Tekniği | |
5 | Wall Street Journal Tekniği | |
6 | Kronolojik Dizi Tekniği | |
7 | Listeleme Tekniği | |
8 | Ara Sınav | |
8 | Ara Sınav, Haber Yazma Tekniklerine Yönelik Metin İncelemeleri | |
9 | Bölümleme Tekniği | |
10 | Dörtgen (Kare/Blok) Tekniği | |
11 | Röportaj ve Söyleşi Teknikleri | |
12 | Radyo ve televizyon haberciliği | |
13 | Haber yazmada denetim ve doğruluk | |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Habercilik tekniklerini tanımlayıp uygulayabilir. | |||
Haber yazma aşamalarını tanımlayabilir, bir haber metni oluşturabilir. | |||
Basın Bildirisi yazma ve sunma konularına hakim olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Habercilik tekniklerini tanımlayıp uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haber yazma aşamalarını tanımlayabilir, bir haber metni oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basın Bildirisi yazma ve sunma konularına hakim olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |