EN
  • Anasayfa
  • HİT204 Siyasal İletişim ve Lobicilik (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
HİT204 - Siyasal İletişim ve Lobicilik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Siyasal İletişim ve Lobicilik HİT204 4 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, tartışma, sunum, anlatım.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL
Ders Veren
Amaç

Siyasal iletişim ve Siyasal pazarlama çalışmaları ile modern yönetimlerde lobicilik kavramı özellikleri ve dünya örneklerinin aktarılması ve bu bağlamda yaratıcı, demokratik tartışma ortamı sağlanması bu dersin temel amacını teşkil etmektedir.

Ders İçeriği

Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramları, medya sistemleri ve halkla ilişkiler temelli teorik çerçevede örnek olaylarla beraber incelenecektir.

Ders Kaynakları Oya TOKGÖZ (2014), Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Yayınları, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Siyasal İletişime İlişkin Temel Kavramlar
2 Siyasal İletişim Yakın Bilim Dalları
3 Siyasal Aktörler
4 Siyasal İletişim Türleri
5 Siyasal İletişim Türleri ve Medya Sistemleri
6 Siyasal Pazarlama
6 Siyasal Pazarlama
8 Siyasal Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
9 Lobicilik tarihi ve çeşitli toplumlarda lobicilik
10 Dünyada ve Türkiye”de başlıca Lobicilik uygulamaları
11 Lobicilik ve Siyasal İletişim Kampanyaları
12 Uluslararası örgütlerde lobicilik ve yetkileri
13 Lobicilik Örnek Olay incelemeleri
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Siyasal Kampanya Yönetimini bilir
Siyaset kavramının iyi anlaşılması
Lobicilik şirketlerinde çalışabilecek temel bilgileri edinme
Siyasi olayları yeterli düzeyde değerlendirme
Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramlarını halka ilişkiler temelinde değerlendirebilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Siyasal Kampanya Yönetimini bilir - - - - - - - - - - - - - -
Siyaset kavramının iyi anlaşılması - - - - - - - - - - - - - -
Lobicilik şirketlerinde çalışabilecek temel bilgileri edinme - - - - - - - - - - - - - -
Siyasi olayları yeterli düzeyde değerlendirme - - - - - - - - - - - - - -
Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramlarını halka ilişkiler temelinde değerlendirebilir - - - - - - - - - - - - - -