Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmaj Yönetimi | HİT226 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa TOPKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin imaj yönetimine ilişkin ulusal ve uluslar arası uygulamaları teorik alt yapı ile destekleyerek yorumlama konusundaki yeterliliklerinin geliştirilmesi, imaj yönetiminin kişisel imaj alt dalına ilişkin proje planlanma sürecinin incelenerek, uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında kişisel imaj yönetimi ilk izlenim yönetimi, iletişim becerileri, gardrop yönetimi gibi farklı alt dalları ile konuya ilişkin kitaplar üzerinden tartışmalar, örnek olay çözümlemeleri, proje ödevleri ve sunumlar yardımıyla işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Ayla Okay, Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları, 7.b., 2013.
Yasin Bulduklu, İmaj yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler ve Stratejiler, Literatürk Academia, 2015.
Ayla Okay & Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2012
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İmaj Kavramının Tanımı ve Kapsamı | Ders |
2 | İmajın Oluşumu, Öğeleri ve Çeşitleri | Ders |
3 | İmaj Oluşturmanın Safhaları | Ders |
4 | Bir Halkla İlişkiler İlişkiler Fonksiyonu Olarak İmaj Yönetimi | Ders |
5 | Kurum İmajı Kavramı | Ders |
6 | Kurum İmajını Oluşturan Unsurlar | Ders |
7 | Kurum imajı ve Kurum Kimliği İlişkisi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kurum Kimliğinin Oluşturulması | Ders |
10 | Kurum Kimliğinin Unsurları (Kurum Felsefesi, Kurumsal Dizayn, Kurumsal İletişim ve Kurumsal Davranış) | Ders |
11 | Kurum Kültürü | Ders |
12 | Kurumsal İtibar Yönetimi | Ders |
13 | İmaj Yönetimde Araştırma ve Değerlendirme | Ders |
14 | İmaj Yönetimi Kapsamında Örnek Vaka İncelemeleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |