Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stratejik Yönetim | HİT231 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Stratejik yönetim olgusu ve stratejik yönetim sürecini kuramsal ve uygulamaya dönük bilgilerle aktarmak. |
Ders İçeriği |
Stratejik yönetimde temel kavramların incelenmesi, sosyal sorumluluk, iş ahlakı, stratejik yönetimin örgütlenmesi, iç-dış çevre analizi, stratejik amaçların belirlenmesi, stratejilerin seçimi ve analizi, stratejilerin uygulanması, stratejilerin değerlendirilmesi ve kontrol |
Ders Kaynakları |
"Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul "
Akdemir, A., 2016. Stratejik Yönetim, Orion Kitabevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Dış Çevre Analizi | |
3 | İç çevre Analizi | |
4 | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisi | |
5 | Temel Stratejiler | |
6 | Kurumsal Stratejiler | |
9 | Rekabet Stratejileri | |
8 | Ara Sınav- Bölüm Stratejileri | |
9 | Yenilik ve Yenilik Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri | |
11 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri (devam) | |
12 | Stratejilerin Uygulanmasında Sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Stratejik Değerleme ve Kontrol | Ders |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nasıl stratejik kararlar alınabileceğini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Stratejik yönetim sürecinin içeriğini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Startejik düşünme yeteneği kazandırmak | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nasıl stratejik kararlar alınabileceğini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları öğrenmek | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stratejik yönetim sürecinin içeriğini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Startejik düşünme yeteneği kazandırmak | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - |