Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Psikoloji | HİT235 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimini, örgüt içindeki bireyin güdülenmesi, örgütün iletişim düzeni, liderlik ve örgüt kültürünün oluşumu, örgüt içinde yaşanan sorunlar ve çözümlerini kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Örgütün tanımı, çalışma yaşamı açısından örgüt türleri, Yönetim kuramları içinde örgüt psikolojisinin yeri, motivasyon süreci, kapsamı ve kuramları, Örgütsel iletişim kavramı ve işleyişi, örgüt içinde birey, kişilik ve kişilik-iş uyumu, liderlik tarzları, örgüt kültürü ve unsurları, örgütsel bağlılık, örgütsel vatandaşlık, sendikal bağlılık, sendikal katılım ve doyum dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Riggio, R. E. (2008) Endüstriyel/Örgütsel Psikolojiye Giriş (5th Edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Gereksinimleri, Örgüt psikolojisinin tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İş Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Personel Temini ve Seçimi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Ara Sınav - Personel Temini ve Seçimi (Devam) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çalışan Performansının Değerlendirilmesi: Performans Değerlendirme Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | personel eğitimi ve çalışan gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
9 | iş tatmini ve olumlu çalışan tutum ve davranışları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | iş tatmini ve olumlu çalışan tutum ve davranışları-devam | Ders Tartışmalı Ders |
11 | çalışan stresi ve olumsuz çalışan tutum ve davranışları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kurumlarda Grup Süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | liderlik | Ders Tartışmalı Ders |
14 | örgüt yapısı, örgüt kültürü ve Örgüt gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Endüstriyel ve örgütsel psikolojinin bilimsel metinlerini yorumlamak ve değerlendirmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel düşünme becerilerini ve endüstri ve örgüt psikologlarının kullandıkları bilim insanı-uygulayıcı modelini (scientist-practitioner model) uygulama becerisini kazanmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Endüstriyel ve örgütsel psikolojide davranış etiğini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Endüstri psikolojisi ve endüstri psikolojisinin örgütsel süreçlerdeki uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi konularında arka plan bilgisi geliştirmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgütsel psikoloji ve örgütsel psikolojinin örgütsel süreçlerdeki uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi konularında temel bilgileri geliştirmek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel ve örgütsel psikolojinin bilimsel metinlerini yorumlamak ve değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel düşünme becerilerini ve endüstri ve örgüt psikologlarının kullandıkları bilim insanı-uygulayıcı modelini (scientist-practitioner model) uygulama becerisini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel ve örgütsel psikolojide davranış etiğini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri psikolojisi ve endüstri psikolojisinin örgütsel süreçlerdeki uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi konularında arka plan bilgisi geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel psikoloji ve örgütsel psikolojinin örgütsel süreçlerdeki uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi konularında temel bilgileri geliştirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |