EN
  • Anasayfa
  • HİT255 Reklam ve Tanıtım Kampanyaları (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
HİT255 - Reklam ve Tanıtım Kampanyaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklam ve Tanıtım Kampanyaları HİT255 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi sözlü, yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL
Ders Veren
Amaç

Bu derste, reklam nasıl planlanır ve reklam hedef kitleye nasıl aktarılır gibi temel sorulara yanıt aranmakta ve reklam söylemine yönelik analiz yöntemleri ele alınmaktadır. Reklam söylemi ve analiz yöntemleri uygulamalı olarak örneklerle ele alınmaktadır. Ders kapsamında, reklam iletilerinin nasıl ikna edici, nasıl etkili ve nasıl çekici kimliklere bürüneceği konusunda yeni stratejiler geliştirmek yoluyla içerik ve çözümlemelerle söz konusu özelliklerin hangi sözel ve görsel göstergelerle aktarılabileceği açığa çıkarılmaktadır

Ders İçeriği

Derste reklamcılık alanındaki teorik bilgiler doğrultusunda bir kampanya tasarımının ilkeleri, planlama ve uygulama süreçleri anlatılacaktır. Değişik alanlarda uygulanan reklam kampanyalarından örnekler değerlendirilerek tartışılacaktır. Ayrıca, bu derste öğrenciler reklam kampanya brief analizi, Pazar analizi, hedef kitle analizi, bütçe analizi, yaratıcı fikir analizi aşamalarını içeren ve sonuçlarını ölçümledikleri bir reklam kampanyası uygulaması yapma becerisi kazanacaklardır.

Ders Kaynakları Pazarlama İletişimi Yönetimi (Yavuz Odabaşı, Mine Oyman)
Pazarlama İletişimi (Nihal Paşalı Taşoğlu)
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi (Metehan Tolon, Asude Yasemin Zengin)
Pazarlama İletişimi Kavramları (Mehmet Serdar Erciş)
Pazarlama İletişimi Araçları (Nilsun Sarıyer)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklam, İletişim Kavramı ve Öğeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 Reklam kampanyaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Reklam kampanyaları ve tanıtım süreçlerinin yönetilmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
4 Reklamcılık ve tanıtımda Karma elemanları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
5 Reklam kavramı ve tarihi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Halkla İlişkiler ve Duyurum Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Kişisel Satış Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
8 Ara sınav Satış Tutundurma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
10 Diğer Pazarlama İletişim Unsurları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
12 Reklam kampanyası Planlama Süreci Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
13 Reklam kampanyalarının yönetilmesi süreci Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
14 Final sınavı ve Reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişim sürecini yönetir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler - - - - - - - - - - - - - -
İletişim sürecini yönetir - - - - - - - - - - - - - -