Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklam ve Tanıtım Kampanyaları | HİT255 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | sözlü, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, reklam nasıl planlanır ve reklam hedef kitleye nasıl aktarılır gibi temel sorulara yanıt aranmakta ve reklam söylemine yönelik analiz yöntemleri ele alınmaktadır. Reklam söylemi ve analiz yöntemleri uygulamalı olarak örneklerle ele alınmaktadır. Ders kapsamında, reklam iletilerinin nasıl ikna edici, nasıl etkili ve nasıl çekici kimliklere bürüneceği konusunda yeni stratejiler geliştirmek yoluyla içerik ve çözümlemelerle söz konusu özelliklerin hangi sözel ve görsel göstergelerle aktarılabileceği açığa çıkarılmaktadır |
Ders İçeriği |
Derste reklamcılık alanındaki teorik bilgiler doğrultusunda bir kampanya tasarımının ilkeleri, planlama ve uygulama süreçleri anlatılacaktır. Değişik alanlarda uygulanan reklam kampanyalarından örnekler değerlendirilerek tartışılacaktır. Ayrıca, bu derste öğrenciler reklam kampanya brief analizi, Pazar analizi, hedef kitle analizi, bütçe analizi, yaratıcı fikir analizi aşamalarını içeren ve sonuçlarını ölçümledikleri bir reklam kampanyası uygulaması yapma becerisi kazanacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Pazarlama İletişimi Yönetimi (Yavuz Odabaşı, Mine Oyman)
Pazarlama İletişimi (Nihal Paşalı Taşoğlu) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi (Metehan Tolon, Asude Yasemin Zengin) Pazarlama İletişimi Kavramları (Mehmet Serdar Erciş) Pazarlama İletişimi Araçları (Nilsun Sarıyer) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reklam, İletişim Kavramı ve Öğeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Reklam kampanyaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Reklam kampanyaları ve tanıtım süreçlerinin yönetilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Reklamcılık ve tanıtımda Karma elemanları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Reklam kavramı ve tarihi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Halkla İlişkiler ve Duyurum | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Kişisel Satış | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Ara sınav Satış Tutundurma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Diğer Pazarlama İletişim Unsurları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Reklam kampanyası Planlama Süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Reklam kampanyalarının yönetilmesi süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Final sınavı ve Reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İletişim sürecini yönetir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim sürecini yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |