Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medya Planlama | HİT257 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | sözlü, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Medya Planlama Faaliyetleri, Medya Planlamasında Kullanılan Kavramlar, Yeni Planlama Modelleri, Medya Planının Organizasyonu başlıklı konular işlenecektir. Medyada yer almak üzere hazırlanan doğru mesajların, doğru zamanda, doğru kanalla, doğru yoğunlukta yer almasına ilişkin tüm kavram ve stratejilerin ele alınacak, tüketici ve hedef kitle ilişkisi de öğretilecektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, Medya Planlamasına Giriş, Medya, Reklam Tüketici Arasındaki İlişki, Medya Planlama Faaliyetleri, Medya Planlamasında Kullanılan Kavramlar, Yeni Planlama Modelleri, Medya Planının Organizasyonu başlıklı konular işlenecektir. Medyada yer almak üzere hazırlanan doğru mesajların, doğru zamanda, doğru kanalla, doğru yoğunlukta yer almasına ilişkin tüm kavram ve stratejilerin ele alınacak, tüketici ve hedef kitle ilişkisi de öğretilecektir. |
Ders Kaynakları |
Medya Planlama ve Satın Alma (Gıyasettin Tayfur)
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Bilgen Başal) Medya Planlama (Nevzat Bilge İspir) Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama (Belma Güneri Fırlar) Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları- Bilgen Başal |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama, Reklam, Medya Planı İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Medya Planlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Medya Planlama Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Medya Ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Medya Ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Medya Amaçları ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Medya Amaçları ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Online Mecrada Medya Planlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Medya Maliyetleri ve Satın Alma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Medya Hedefleri Geliştirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Medya Planı Oluşturmak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Medya Planı Yazmak ve Sunmak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medya Planlama Sürecini Yönetir | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Medya Hedeflerini Kavrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya Planlama Sürecini Yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya Hedeflerini Kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |