Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk | HİT265 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, işletmelerin iç ve dış çevresiyle geliştirmiş olduğu iletişim çabaları içerisinde, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına yer vermesinin kuruma ve topluma olan katkılarının yaratmış olduğu avantajları göstermektir. Kurumların, toplum yararını gözetmek, toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmak, çevrelerine karşı sorumluluklarını yerine getirmek gibi görevlerinin olduğunun anlaşılmasını sağlayarak bu durumun kurum imajı ve itibarına olan etkilerini açıklamaktır. |
Ders İçeriği |
KSS Kavramının Tanımlanması ve Kapsamı, KSS’nin Oluşumu ve Kurumsal İletişim Bağı, KSS Kapsamı ve Sınırları, KSS Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci, KSS Alanları, KSS Stratejileri, KSS ile İlgili Genel Görüşler, KSS ve Pazarlama Uygulamaları, KSS Avantajları ve Dezavantajları, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları, KSS Bilincinin Artmasında Etkili Olan Faktörler, KSS Projelerinde Performans Uygulama Alanları, KSS Uygulamalarında STK ve Kurumsal Vakıfların Yeri, KSS’de Küresel Yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Farklı Bakış Açılarıyla Sosyal Sorumluluk (Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser)
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar (Mine Demirtaş) Tüm Boyutlarıyla Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Aslı Varol) Halkla İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Murat Koçyiğit) Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk- M. Nejat Özüpek |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | KSS Kavramının Tanımlanması ve Kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | KSS’nin Oluşumu ve Kurumsal İletişim Bağı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | KSS Kapsamı ve Sınırları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | KSS Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | KSS Alanları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | KSS Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | KSS ile İlgili Genel Görüşler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | KSS ve Pazarlama Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | KSS Avantajları ve Dezavantajları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | KSS Bilincinin Artmasında Etkili Olan Faktörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | KSS Projelerinde Performans Uygulama Alanları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | KSS Uygulamalarında STK ve Kurumsal Vakıfların Yeri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | KSS’de Küresel Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal sosyal sorumluluğun avantaj ve dezavantajlarını ilişkilendirir | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
KSS stratejilerini uygular ve kapsamını belirler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
KSS'nin kurumsal iletişim ve pazarlama alanıyla olan ilişkisini açıklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
KSS uygulamalarının işletmeler açısından önemini kavrar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
KSS'de küresel yaklaşımları değerlendirir ve KSS projeleri oluşturur | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal sosyal sorumluluğun avantaj ve dezavantajlarını ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KSS stratejilerini uygular ve kapsamını belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KSS'nin kurumsal iletişim ve pazarlama alanıyla olan ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KSS uygulamalarının işletmeler açısından önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KSS'de küresel yaklaşımları değerlendirir ve KSS projeleri oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |