Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz İletişimi ve Yönetimi | HİT267 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze, tartışma, sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru ÇELİKHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kriz iletişimi ve yönetimi dersinin temel amacı, kriz olarak nitelendirilen durumu ortadan kaldırmak için planlı, sistematik ve rasyonel bir şekilde uygulanan faaliyetler topluluğunu aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Kriz iletişimi ve yönetimi dersinin hedefi, kriz olarak nitelendirilen durumu ortadan kaldırmak için planlı, sistematik ve rasyonel bir şekilde uygulanan faaliyetler topluluğunu aktarmaktır. |
Ders Kaynakları |
İşletmelerde Kriz Yönetimi ve İletişimi, Dr. Mehmet Devrim Aydın, Ankara Mayıs2004, ISBN : 975-6486-84-8;
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler | Tartışmalı Ders |
1 | Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler | Tartışmalı Ders |
3 | Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı | Tartışmalı Ders |
3 | Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı | Tartışmalı Ders |
5 | Krize Yanıt Süreci | Tartışmalı Ders |
6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders |
11 | Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders |
12 | Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders |
13 | Kriz İletişim Süreci | Tartışmalı Ders |
14 | Kriz İletişiminde Yeni Medya | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |