EN
  • Anasayfa
  • HİT101 Halkla İlişkiler (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
HİT101 - Halkla İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler HİT101 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi AnlatımTartışmaSoru-YanıtTakım/Grup ÇalışmasıGöstermeBeyin Fırtınası
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL
Ders Veren Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL
Amaç

Tanımı ve Kapsamı, insan faktörleri, öğeleri, önemi ve hedef kitleler, halkla ilişkilerin reklam ve programda ayırımı ve ortak yönleri, kurumsal reklamcılık ve önemi, kişisel ilişkiler, sosyal yapı içerisinde insan, haberleşme kültür ve çevre, dört adım ilkesi ve halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecek yol, Halkla ilişkilerde dikkate alınacak ilkeler.

Ders İçeriği

1. Haftalar Örgütlerde İletişim Biçimleri ve Araçları nelerdir? 2. Haftalar İletişimde Empati ve dinleme becerisi, Bireyler arası İletişim 3. Haftalar Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı 4. Haftalar Halkla ilişkiler karması;Duyurum, Kurumsal reklam, Basın sözcülüğü, Kamu yararına faaliyetler, Lobicilik, Yönetim danışmanlığı, 5. Haftalar Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü 6. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 7. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 8. Haftalar Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan methotlar. 9. Haftalar Halkla ilişkilerde planlama ve programlama, stratejik yönetim: strateji ve taktiklerin belirlenmesi, Programın yazılması:program planı, hedef kitlenin belirlenmesi, bütçeleme ve programın öntestinin yapılması 10. Haftalar Halkla ilişkiler programının uygulanması 11. Haftalar Halkla ilişkiler programının değerlendirilmesi 12. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar 13. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar

Ders Kaynakları HALKLA İLİŞKİLER (AÖF)
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri
2 Halkla İlişkiler Kavramı Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları
3 Halkla İlişkiler kavramını tarihsel süreci
4 Halkla İlişkilerin Diğer Bilimlerle İlişkisi
5 Pazarlama, Reklam, Lobicilik, Propaganda Kavramları
6 Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
7 Halkla İlişkilerde Tanıma Yöntemler
8 sınav haftası
8 sınav haftası, Türkiye de Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin İncelenmesi
9 Kurum İmajı ve Kurum Kimliği
10 Örnek Olay İncelemeleri.
11 Kurum-dışı Halkla İlişkiler
12 Kurum içi Halkla İlişkiler
13 örnek olay incelemeleri
14 genel tekrar ve sınava hazırlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir.
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - -
halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır - - - - - - - - - - - - - -