Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | HİT207 | 3 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | AnlatımSoru-YanıtGözlemAlan GezisiTakım/Grup ÇalışmasıGöstermeDeneyUygulama - AlıştırmaÖrnek Olay İncelemesiBeyin FırtınasıRol Oynama/Dramatize Etme |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
Amaç |
Dersin genel çerçevesi, yönetim davranışlarındaki son değişiklikleri esas alarak; bu davranışların işletmeler üzerindeki etkisinin genel olarak incelenmesidir Bu derste yönetici ve personel davranışlarının ve ilişkilerinin performans, ekip kurma, liderlik, stres, çatışma yönetimi ve işletme kültürü üzerindeki etkileri sosyal psikolojik bir açıdan ele alınmaktadır. Bu yönde dersin temel amacı; örgütsel faktörlerin bireysel davranışlar üzerindeki etkileri; örgütsel davranışta yetenek, kişilik, ahlak, algılama, karar verme, değerler, davranışsal eğilimler, motivasyon, grup davranışı, liderlik, güç, politikalar, grup-içi davranış, örgütsel yapı, kültür ve değişimin gibi konularda öğrencileri bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
1. Haftalar İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı, Önemi, Kapsamı, İşlevleri ve Personel Yönetimi ile Karşılaştırılması 2. Haftalar İKY Anlayışının Gelişimi 3. Haftalar İş Analizi, Tanımları ve Gerekleri 4. Haftalar İnsan Kaynakları Planlanması 5. Haftalar İnsan Kaynakları Bulma, Seçme, Yerleştirme ve Eğitim ve Geliştirme 6. Haftalar Kariyer Yönetimi 7. Haftalar Performans Değerlemesi 8. Haftalar Ücret Yönetimi 9. Haftalar İş Değerlemesi 10. Haftalar İnsan kaynakları ve disiplin 11. Haftalar İnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon 12. Haftalar İnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon 13. Haftalar İnsan Kaynakları Yönetimindeiletişim 14. Haftalar İnsan Kaynakları Yönetiminde Liderlik |
Ders Kaynakları |
[1] Bayraktaroğlu, Serkan (2006) İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Genişletilmiş 2. Baskı, Sakarya
Meslek Yüksekokulları İçin İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (2014). Erdal Ünsalan ve Bülent Şimşeker, Detay Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı | Sözlü Ders Tartışmalı Ders |
2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İş analizi ve iş tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İK planlaması | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İK temin ve seçimi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Eğitim ve geliştirme | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Performans değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav- Kariyer Planlama | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Ücret Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İş Değerleme | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Uluslararası İKY | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel ve örgütsel performansın arttırılmasında gerekli işlevleri açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnsan Kaynakları Yönetiminde etkili olan kavramları analiz edebilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnsan kaynakları ve personel kavramlarını ve İnsan Kaynakları Yönetimini açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Örgüt, işler ve insanlar için planlama olgusunu açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnsan Kaynaklarının elde edilmesi esaslarını kavrar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel ve örgütsel performansın arttırılmasında gerekli işlevleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan Kaynakları Yönetiminde etkili olan kavramları analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan kaynakları ve personel kavramlarını ve İnsan Kaynakları Yönetimini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt, işler ve insanlar için planlama olgusunu açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan Kaynaklarının elde edilmesi esaslarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |