Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hata ve Hile Denetimi | İŞL6004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Amaç |
Bu sebeple hilenin önlenmesi ve ortaya çıkartılması işletmeler açısından bir gereklilik haline gelmiştir. Bu gereklilikten yola çıkarak hile denetimi kavramı denetim literatüründe yer edinmeye başlamıştır. Hile denetimi, mali tabloların hile, hata ya da yanlışlık içerip içermediğini anlamaya yönelik makul bir güvence sağlamak amacıyla gerçekleştirilen planlanmış bir faaliyettir. Bu dersle öncelikle hile ve hile ilgili kavramlar teorik çerçeve ve hilenin önlenmesinde önemli bir araç olan hile denetimi faaliyetleri işlenecektir. |
Ders İçeriği |
Hata ve Hile kavramlarını açıklayabilir. Hiledeki kırmızı bayrakları, hile denetçisi olan uzman kişinin kriterleri ve standartlarını açıklayabilir. Kanıt toplama, kanıtları değerlendirme , hileyi belirleme, önleme ve önlemler almayı açıklayabilir. |
Ders Kaynakları |
Nejat BOZKURT, MUHASEBE DENETİMİ, ALFA YAYINLARI
Nejat Bozkurt, 2009, İşletmelerin Kara Deliği Hile, Alfa yayınları, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 32 | 1 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hile ve Hata Kavramları | Tartışmalı Ders |
2 | Hile ve Hata Kuram ve İlkeleri | Tartışmalı Ders |
3 | Denetimde Kırmızı Bayraklar | Tartışmalı Ders |
4 | Hata ve Hile Denetiminde Risklerin belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | bağımsız denetimde 3 R | Tartışmalı Ders |
6 | Hata ve Hilenin Tespiti ve Önlenmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | |
8 | Hata ve Hileye Karşılık verme | Tartışmalı Ders |
9 | Hata ve Hile denetiminde kanıtların toplanması | Tartışmalı Ders |
10 | Hata ve Hile Denetiminde Finansal olmayan kantların toplanması ve değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Hilekar Profili | Tartışmalı Ders |
12 | İşletmelerde hile önleyici tedbirler | Tartışmalı Ders |
13 | Dünyada işletmelerde hile vakaları | Vaka Çalışması |
14 | Türkiye'de işletmelerde hile vakaları | Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bağımsız denetim sürecinin uluslararası denetim standartlarına uygun olarak nasıl yürütüleceğinin bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hile ve suçu tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bir kurumdaki hile riskini ölçüp değerlendirebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel hile denetimi yöntemlerini uygulayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız denetim sürecinin uluslararası denetim standartlarına uygun olarak nasıl yürütüleceğinin bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hile ve suçu tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir kurumdaki hile riskini ölçüp değerlendirebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel hile denetimi yöntemlerini uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |