EN
  • Anasayfa
  • İŞL6004 Hata ve Hile Denetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL6004 - Hata ve Hile Denetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hata ve Hile Denetimi İŞL6004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Meral EROL FİDAN
Ders Veren Prof. Dr. Meral EROL FİDAN
Amaç

Bu sebeple hilenin önlenmesi ve ortaya çıkartılması işletmeler açısından bir gereklilik haline gelmiştir. Bu gereklilikten yola çıkarak hile denetimi kavramı denetim literatüründe yer edinmeye başlamıştır. Hile denetimi, mali tabloların hile, hata ya da yanlışlık içerip içermediğini anlamaya yönelik makul bir güvence sağlamak amacıyla gerçekleştirilen planlanmış bir faaliyettir. Bu dersle öncelikle hile ve hile ilgili kavramlar teorik çerçeve ve hilenin önlenmesinde önemli bir araç olan hile denetimi faaliyetleri işlenecektir.

Ders İçeriği

Hata ve Hile kavramlarını açıklayabilir. Hiledeki kırmızı bayrakları, hile denetçisi olan uzman kişinin kriterleri ve standartlarını açıklayabilir. Kanıt toplama, kanıtları değerlendirme , hileyi belirleme, önleme ve önlemler almayı açıklayabilir.

Ders Kaynakları Nejat BOZKURT, MUHASEBE DENETİMİ, ALFA YAYINLARI
Nejat Bozkurt, 2009, İşletmelerin Kara Deliği Hile, Alfa yayınları,
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 24 1 24
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Final Final 32 1 32
Toplam İş Yükü (Saat) 197
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,73
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hile ve Hata Kavramları Tartışmalı Ders
2 Hile ve Hata Kuram ve İlkeleri Tartışmalı Ders
3 Denetimde Kırmızı Bayraklar Tartışmalı Ders
4 Hata ve Hile Denetiminde Risklerin belirlenmesi Tartışmalı Ders
5 bağımsız denetimde 3 R Tartışmalı Ders
6 Hata ve Hilenin Tespiti ve Önlenmesi Tartışmalı Ders
7 Ara sınav
8 Hata ve Hileye Karşılık verme Tartışmalı Ders
9 Hata ve Hile denetiminde kanıtların toplanması Tartışmalı Ders
10 Hata ve Hile Denetiminde Finansal olmayan kantların toplanması ve değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
11 Hilekar Profili Tartışmalı Ders
12 İşletmelerde hile önleyici tedbirler Tartışmalı Ders
13 Dünyada işletmelerde hile vakaları Vaka Çalışması
14 Türkiye'de işletmelerde hile vakaları Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bağımsız denetim sürecinin uluslararası denetim standartlarına uygun olarak nasıl yürütüleceğinin bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hile ve suçu tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bir kurumdaki hile riskini ölçüp değerlendirebileceklerdir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel hile denetimi yöntemlerini uygulayabileceklerdir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bağımsız denetim sürecinin uluslararası denetim standartlarına uygun olarak nasıl yürütüleceğinin bilir. - - - - - - - - - - - -
Hile ve suçu tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Bir kurumdaki hile riskini ölçüp değerlendirebileceklerdir. - - - - - - - - - - - -
Temel hile denetimi yöntemlerini uygulayabileceklerdir. - - - - - - - - - - - -