Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Felsefesi | İŞL6007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım, görsel sunum, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Muhasebe alanında soyut düşünme kültürünü yerleştirmek, muhasebenin bilimsel ve uygulama tarafını felsefi bir perspektifle ele almak. |
Ders İçeriği |
Felsefenin temel kavramlarını, kültürünü ve düşünce tarihinin önemini kavrar. Başta muhasebe olmak üzere felsefenin diğer bilim dallarıyla olan ilişkisini analiz eder. Yerli ve yabancı muhasebe filozoflarını tanır. Muhasebe literatürün ve mesleğine nasıl katkı sağlayacağını tartışır. |
Ders Kaynakları |
Yaz, Dursun Ali, Muhasebe Felsefesinin Temelleri, Timaş, İstanbul, 2020
Nalan Akdoğan, Muhasebe Teorileri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 4 | 12 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Düşünceden Felsefeye Geçiş | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Ontoloji (Varlık), Epistemoloji (bilgi), Aksiyoloji (Etik) Olguları | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Felsefe ve Muhasebenin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Muhasebe Felsefesinin Kimlik Arayışı | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Türk Muhasebe Düşünürleri | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Dünya Muhasebe Düşünürleri | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Arasınav | Problem Çözme |
8 | Muhasebe Felsefesinin Temelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Muhasebe ve ontoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Muhasebe ve epistemoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Muhasebe Etiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Uluslararası Muhasebe Etiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Pozitif ve Normatif Muhasebe | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Pozitif ve Normatif Muhasebe | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Muhasebenin Geleceğine İlişkin Tartışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Muhasebe Felsefesiy alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Muhasebe felsefesi hakkında bilgi sahibi olma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Muhaseve etiği temel kavramlarını tanıma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Muhasebe Felsefesiy alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Muhasebe felsefesi hakkında bilgi sahibi olma. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Muhaseve etiği temel kavramlarını tanıma. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |