EN
İŞL6012 - Pazarlama Araştırma Yöntemleri ve Veri Analiz Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Araştırma Yöntemleri ve Veri Analiz Teknikleri İŞL6012 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, araştırma probleminin fark edilmesi ve bu problemin çözümünde hangi yolların kullanılması gerektiğinin öğretilmesidir. Bu derste ayrıca öğrencinin temel araştırma sürecinin adımlarını takip ederek, uygulamalı bir proje gerçekleştirmesi sağlanarak problemin tespitinden veri girişine ve analizine kadar tüm adımların öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Pazarlama araştırmasında nitel ve nicel yöntemlerin öğretilmesi ve SPSS paket programının kullanılması ve veri girişi ve analizinin öğretilerek bir rapor halinde sunulması

Ders Kaynakları • Kurtuluş, Kemal (1998), Pazarlama Araştırmaları, 6. Basım, Istanbul, Avcıol Basım Yayın.
• Gegez, Ercan(2006), Pazarlama Araştırmaları, Beta Yay.
• Nakip, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Alvin C. Burns , Ronald F. Bush, (2015). Pazarlama Araştırması, Editör: Fatma Demirci Orel, Nobel Akademik Yayıncılık,.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve Ders tanıtımı
2 Pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramsal çerçeve
3 Pazarlama araştırmaları ile ilgili yeni gelişmeler
4 Pazarlama Araştırma Süreci
5 Veri Kaynaklarının belirlenmesi
6 Veri toplama yöntemi- Kalitatif Yöntemler
7 Veri toplama Yöntemi- Nicel Yöntemler
8 Ara sınav
9 Anakütle ve Örnek seçimi, Örnekleme Yöntemleri
10 Saha Çalışmaları ve Uygulama
10 Saha Çalışmaları ve Uygulama
12 Saha Çalışmaları ve Uygulama
10 Saha Çalışmaları ve Uygulama
14 Dönem Sonu Uygulama, Araştırma Raporu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır.
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir.
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir.
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - -