Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama Teorisi | İŞL6014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Amaç |
Pazarlama teorisi dersinin amacı, pazarlama disiplininin temelleri ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamaktır. Pazarlama biliminin ve pratiğinin daha da geliştirilmesi için derin bir pazarlama teorileri anlayışına sahip olmak gerekir. Ders, pazarlamada hem teorik hem de güncel pratik konuları bir araya getirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Pazarlama düşüncesinin evrimini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek, Pazarlamadaki temel teoriler hakkında bilgi sahibi olmak, Pazarlama ile ekonomi, psikoloji, sosyoloji ve yönetim gibi diğer ilgili disiplinler arasındaki teorik ilişkileri tanımlamak, Pazarlamada teori geliştirme konusunda derin bir bakış açısına sahip olmak, Kavramsal bir model geliştirmek için belirli bir pazarlama konusuyla ilgili literatür taraması yapabilmek, Pazarlamadaki akademik çalışmalar hakkında eleştirel düşünmeye başlamak. |
Ders Kaynakları |
Bilim Olarak Pazarlama, B. Zafer ERDOĞAN, Beta Yayınları
Pazarlama Teorileri 1, Mehmet İsmail YAĞCI, Serap ÇABUK, MediaCat Yayınları Pazarlama Teorileri 2, Mehmet İsmail YAĞCI, Serap ÇABUK, MediaCat Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin İşlenişi ve Genel Kavramların Aktarımı | Ders |
2 | Pazarlamanın Tanımı Üzerine Pazarlama-Felsefe mi Fonksiyon mu? Pazarlamanın Hükümranlığı, İşletmelerde Pazarlamanın Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Pazarlamada Teori Gereksinimi, Pazarlama Teorisi, Pazarlama Disiplini, Uygulamalarını ve Teorilerini yeniden düşünmek | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Pazarlamanın Genel Kavramı ve Değişim Olarak Pazarlama | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri, Pazarlama Düşüncesinin Tarihi, Modern Pazarlama Ne Kadar Modern? Pazarlamanın Evrimi ve Üretim Çağı Miti. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Pazarlamanın Ekonomik Temeli, Pazarlamanın Psikolojik Temeli , Pazarlamanın Sosyolojik Temeli, Pazarlamanın Kültürel Yönü | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Pazarlama Toplum İlişkisi ,Sürdürülebilir Pazarlamaya Kurumsal bir Yaklaşım, Pazarlama Etiği | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Pazarlama Karmasından İlişkisel Pazarlamaya Geçiş: Pazarlamada Bir Paradigma Geçişine Doğru, Bir Paradigma Değişimi olarak İlişkisel Pazarlama: İlişkisel Pazarlamanın Teorik Temelleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İlişkisel Pazarlamanın Teorik ve Felsefi Temelleri, İlişkisel Pazarlamaya Alternatif bir bakış açısı: Etik bir çerçeve | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Değer Kavramı ve İlişkisel Pazarlama, Birlikte değer yaratımın kavramsallaştırılması, Birlikte değer yaratımı yoluyla değer yaratımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İlişkisel Pazarlamada Müşteri Değeri, Pazarlama Miyopluğu, Pazarlama Küresel Krizin Suçlusu mu? Kurtarıcısı mı? | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Pazarlama Teori kapsamında Örnekler 1 | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Pazarlama Teori kapsamında Örnekler 2 | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Pazarlama Teori kapsamında Örnekler 3 | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pazarlama düşüncesinin evrimini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek, | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pazarlamadaki temel teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kavramsal bir model geliştirmek için belirli bir pazarlama konusuyla ilgili literatür taraması yapabilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pazarlamadaki akademik çalışmalar hakkında eleştirel düşünmeye başlamak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama düşüncesinin evrimini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazarlamadaki temel teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kavramsal bir model geliştirmek için belirli bir pazarlama konusuyla ilgili literatür taraması yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazarlamadaki akademik çalışmalar hakkında eleştirel düşünmeye başlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |