Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | İŞL6900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Amaç |
Bu seminer dersi, fakültenin beklentisi ve amacı çerçevesinde, öğrenci ve öğretim üyeleri için işletme yönetiminin, muhasebe, finans, pazarlama vb. gibi alanlarında güncel konular veya ileri düzey uygulamaların yayılmasını sağlamak ve bunlarla ilgili fikir edinmek için bir forum niteliğindedir. Beklentiyi karşılamak için, öğrencinin bir konuyu araştırması ve araştırma bulguları çerçevesinde bir sunum yapması gerekir. Her öğrenci bölümdeki disiplin alanlarının birinde yer alan bir konuda seminer sunumu hazırlamak ve sunmakla sorumludur. Genel olarak öğrencinin bir PowerPoint sunum oluşturması ve sunması beklenir. Konu öğrencinin özellikle ilgilendiği bir konu olabileceği gibi (örneğin potansiyel bir tez konusu) veya öğrencinin yabancısı olduğu bir alan da olabilir. Ancak sunum son gelişmeler üzerine araştırmayı raporlamalıdır. Bu bir tez önerisi şeklinde olmamalıdır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrencilere çeşitli uygulamalı sosyal araştırmalarla ilgili konularda tartışma ve fikirler üretmeleri için bir forum sağlar. Öğrenciler seçtikleri bir araştırma konusunu derinlemesine inceler, araştırma, tartışma ve problem çözme alanlarındaki uzmanlarla seçilen konularda tartışırlar. Araştırma seminerinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve pratik deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Teknikleri kitapları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Tekniklerinin ve Makale, Tez Yazım Kurallarının Tekrar Edilmesi | Ders |
2 | Araştırma modellerinin değerlendirilmesi | Ders |
3 | Slayt Hazırlama ve Sunum Hakkında Bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
4 | Veri Toplama Yöntemleri | Ders |
5 | Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri | Ders |
5 | Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri | Ders |
8 | Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeler | Ders |
8 | Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeler | Ders |
9 | Öğrenci Sunumları | Ders |
9 | Öğrenci Sunumları | Ders |
9 | Öğrenci Sunumları | Ders |
9 | Öğrenci Sunumları | Ders |
9 | Öğrenci Sunumları | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma ve yayın etiğini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Araştırma ve yayın etiğini bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |