Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Amaçlı Muhasebe Yaklaşımları | İŞL6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ders ve öğrenci sunumları |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı muhasebenin teknik ve mekanik yönü dışında kalan, muhasebenin felsefesine donuk sosyal amaçlı uygulamalara yer verilerek muhasebenin varoluş nedenleri öğretilecektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste muhasebenin içinde bulundu toplumla etkileşimini konu alan muhasebe kültürü, bulanık mantık ve muhasebe, muhasebe bilgi felsefesi, muhasebenin aksiyom ve postulatlari konuları verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Karabinar,S.,(2005) “Muhasebe Iklimi”, Seckin Yayinevi, Ankara
“Kurumsal Yonetim”, Beta Yayinlari, İstanbul Yayinevi, Ankara Kazgan, G., (1983) “Iktisadi Dusunceler Tarihi, İstanbul Gökgöz Ahmet (editör) (2012), Muhasebenin Sosyal Yönü, Dora Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebe Bilgi Felsefesi | Ders |
2 | Muhasebe Kültür İlişkisi | Ders |
3 | İktisadi Ekoller ve Muhasebe | Ders |
4 | Tarihteki Alternatif Muhasebe Paradigmaları | Ders |
5 | Etik ve Muhasebe | Ders |
6 | Yaratıcı Muhasebe Uygulamaları | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Muhasebede Yakınsama Çalışmaları | Ders |
9 | Çevre Muhasebesi | Ders |
10 | Sosyal Sorumluluk Raporlaması | Ders |
11 | Kurumsal Yönetişim İlkeleri ve Muhasebe | Ders |
12 | Davranışsal Muhasebe | Ders |
13 | Ödev Sunumları | Ders |
13 | Ödev Sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebenin varolmasına yol açan nedenleri bilebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mevcut muhasebe paradigmasının dışında düşünebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebenin varolmasına yol açan nedenleri bilebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mevcut muhasebe paradigmasının dışında düşünebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |