Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ulusal İnovasyon Sistemleri | İŞL6020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | |
Amaç |
Son yıllarda daha sıkça kullanılmaya başlayan yaratıcılık ve yenilikçilik kavramlarının önemini kavratmak ve bireylere değişen şartlara ve rekabetçi koşullara yenilikçi düşünerek daha kolay adapte olabilme kabiliyeti kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Yenilik Yönetimi ve yaratıcılıkla ilgili ilgili temel bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir. İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir. İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir. İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
4 | Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması | Tartışmalı Ders |
4 | Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması | Tartışmalı Ders |
5 | Yeniliğin Teorik Altyapısı, Modern Anlayış ve Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
7 | Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü | Tartışmalı Ders |
7 | Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
10 | İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar | Tartışmalı Ders |
10 | İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar | Tartışmalı Ders |
12 | Yenilik Kaynakları ve Stratejileri | Tartışmalı Ders |
12 | Yenilik Kaynakları ve Stratejileri | Tartışmalı Ders |
13 | Yeniliklerin Korunması ve Yasal Çerçeve | Tartışmalı Ders |
14 | Ulusal Yenilik Yönetimi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |