EN
  • Anasayfa
  • İŞL6020 Ulusal İnovasyon Sistemleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL6020 - Ulusal İnovasyon Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ulusal İnovasyon Sistemleri İŞL6020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

Son yıllarda daha sıkça kullanılmaya başlayan yaratıcılık ve yenilikçilik kavramlarının önemini kavratmak ve bireylere değişen şartlara ve rekabetçi koşullara yenilikçi düşünerek daha kolay adapte olabilme kabiliyeti kazandırmak.

Ders İçeriği

Yenilik Yönetimi ve yaratıcılıkla ilgili ilgili temel bilgiler.

Ders Kaynakları Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
2 Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
4 Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması Tartışmalı Ders
4 Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması Tartışmalı Ders
5 Yeniliğin Teorik Altyapısı, Modern Anlayış ve Uygulamaları Tartışmalı Ders
7 Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü Tartışmalı Ders
7 Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav
10 İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar Tartışmalı Ders
10 İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar Tartışmalı Ders
12 Yenilik Kaynakları ve Stratejileri Tartışmalı Ders
12 Yenilik Kaynakları ve Stratejileri Tartışmalı Ders
13 Yeniliklerin Korunması ve Yasal Çerçeve Tartışmalı Ders
14 Ulusal Yenilik Yönetimi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. - - - - - - - - - - - -
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. - - - - - - - - - - - -
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -