Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İbadet Esasları I | İİF107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Amaç |
İslam dininin ibadete verdiği önem ve İslam’ın ibadet esaslarının ortaya konmasi amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
İbadet kavramı, mükellef, teklîfî hükümler, temizlik bahisleri, namaz ve oruç ibadetleri. Hac, umre, zekât, fitre, kurban, yemin, adak, kefaret bahisleri, ilmihal çerçevesinde helal haram bilgisi. İbadetlerle ilgili güncel yönü olan meseleler işlenecektir |
Ders Kaynakları |
Ahmet Hamdi Akseki: İslam Dini Esasları; Ömer Nasuhi Bilmen: Büyük İslam İlmihali
Heyet, İlmihal I,II, İSAM Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlmihal kavramı ve literatürü | Tartışmalı Ders |
2 | taharet/temizlik/suların hükmü | Tartışmalı Ders |
3 | abdest | Tartışmalı Ders |
4 | namaz | Tartışmalı Ders |
4 | namaz | Tartışmalı Ders |
6 | oruç | Tartışmalı Ders |
6 | oruç | Tartışmalı Ders |
8 | zekat | Tartışmalı Ders |
8 | zekat | Tartışmalı Ders |
10 | hac | Tartışmalı Ders |
10 | hac | Tartışmalı Ders |
12 | kurban | Tartışmalı Ders |
12 | kurban | Tartışmalı Ders |
14 | av ve hükümleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | |||
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar | |||
İslam dininin ibadet ve ahlak ile ilgili esaslarını ve bu konudaki tartışmaları bilir ve tartışır. | |||
Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | |||
Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | - | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar | - | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |
İslam dininin ibadet ve ahlak ile ilgili esaslarını ve bu konudaki tartışmaları bilir ve tartışır. | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - |
Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | - | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 |
Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 |