Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis İlimleri ve Hadis Usulü I | İİF111 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Amaç |
Hadis ilminin doğuşu ve gelişim dönemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Hadis tarihinin ilk üç asrının temel özellikleri, yarı sistemli ve sistematik hadis rivayeti, düşünce ekollerinin oluşumu, isnadın başlangıcı, cerh-tadil ilminin teşekkülü, hadis rihleleri, tedvin ve tasnif faaliyetleri, Kütüb-i sitte eserlerinin tanıtımı. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Yücel, Hadis Tarihi
Bekir Kuzudişli, Hadis Tarihi Hadis ilimleri ve hadis tarihi. / Ali Osman Koçkuzu Hadis tarihi. / İsmail Hakkı İzmirli Hadis Tarihi, Lisans Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadis, Sünnet, haber ve eser kavramları | Ders Problem Çözme Gösterim |
2 | Sahabe döneminde hadis | Ders Problem Çözme Gösterim |
2 | Tedvin öncesinde hadis | Ders Problem Çözme Gösterim |
3 | Fitne olayları ve isnadın başlangıcı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Hadislerin tedvini ve sistemli hadis rivayeti | Beyin Fırtınası Gösterim Ders |
7 | İkinci asırda isnad kullanımı ve cerh-tadil ilminin oluşumu | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Hadislerin yayılması ve hadis için yapılan rihleler | Ders Problem Çözme Gösterim |
8 | Hadislerin tasnifi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Ale'r-ricâl tasnifli hadis kitapları | Ders Problem Çözme Gösterim |
10 | Ale'l-ebvâb tasnifli hadis kitapları | Ders Problem Çözme Gösterim |
9 | Buhârî ve el-Câmiu's-sahih'i | |
10 | Müslim ve el-Câmiu's-sahih'i | |
11 | Tirmizî ve Câmi'i | |
12 | Ebû Dâvud ve Sünen'i | |
13 | Nesâî ve Sünen'i | |
14 | İbn Mâce ve Sünen'i |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |