Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyer-i Nebi I | İİF113 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet KARATAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KARATAŞ |
Amaç |
Hz. Muhammed'in hayatının doğru şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Hz. Muhammed’in doğduğu ortam, o dönemdeki dünyanın genel durumu, hayatı ve mücadelesi ele alınacaktır. Hz. Muhammed’in içinde doğduğu toplumun genel özellikleri,,doğduğu dönemde Arabistan Yarımadası, dünyadaki genel durum,,ailesi, çocukluk ve gençlik yılları, Hz. Muhammed’in peygamberliği, Hz. Muhammed’in tebliğinin Mekke dönemi, Akabe Biatları ve Hicret, Medine’de İslam toplumunun yapılanması, Medine’de Müslüman Gayri Müslim İlişkisi, Müslümanların Mekkeli müşriklerle ilişkileri, Hz. Muhammed döneminde İslam’ın yayılma süreci, Hz. Muhammed’in Veda Haccı ve Vefatı konuları işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
. Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara, 2008. Casim Avcı, Hz. Muhammedin Hayatı, Ankara 2018.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış, | Sözlü |
2 | Cahiliye Dönemi Arap tarihi ve Kültürü | Sözlü |
3 | Hz. Muhammed'in yaşadığı toplumun Özellikleri | |
4 | Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu, Çocukluğu ve Gençliği | |
5 | Hz. Muhammed'in Peygamberliği | Sözlü |
6 | Mekke Döneminin Önemli Olayları | |
7 | Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi | Sözlü |
8 | Akabe Biatları ve Medine'ye Hicret | |
9 | Medine´de Toplumsal Yapılanma | |
10 | Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber | |
11 | Bizansla İlişkiler: Mute ve Tebük | |
12 | İslamiyetin Arap Yarımadasına Yayılması | |
13 | Veda Haccı | |
14 | Hz. Muhammed'in Rahatsızlanması, Vefatı ve Kişiliği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekke döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hz. Muhammed´in yaşadığı toplumu tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medine döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam öncesi Arap tarihini ve kültürünü kendi cümleleriyle ifade eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını ifade eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekke döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 |
Hz. Muhammed´in yaşadığı toplumu tanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Medine döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İslam öncesi Arap tarihini ve kültürünü kendi cümleleriyle ifade eder. | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını ifade eder. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |