Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arap Dili Belagati II | İİF104 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İhsan DELAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Başta Kur'an ve Hadis olmak üzere ilk dönem Arapça metinlerdeki edebi anlatımları anlayıp ifade edebilme imkanını sağlama. |
Ders İçeriği |
Belagatin temel konuları ve klasik dönem eserlerden örnekler |
Ders Kaynakları |
Kur'an Yorumunda Siyakın Yeri
el-Belâgatü'l-Vâdıha |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Me'ânî İlminin Tanımı, Konuları ve İsnâd Konusu | Tartışmalı Ders |
2 | İsnâdın Kısımları, Haber Cümlesi | |
3 | İnşa Cümlesi | |
4 | İsnatta Hakikat Mecaz Ayrımı | |
5 | İsnadın Rükünleri | |
6 | İsnadın Tahsisi | |
7 | Vasıl ve Fasıl Konuları | |
8 | Îcaz, İtnab Müsavat | |
9 | Kasr Üslubu. | |
10 | Marife-Nekre | |
11 | Takdim-Tehir | |
12 | Hazf-Zikr | |
13 | Kur'an Yorumunda Siyakın Yeri | |
14 | Tarihsel Bağlamın Bağlayıcılığı Meselesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslamın Temel Kaynaklarında Yer Alan Edebi Kullanımları Anlama | |||
Bağlamın sözün amaçlarını ortaya çıkarmadaki rolünü öğrenme | |||
Klasik Edebi ve Dini Metinleri Çeviri Becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslamın Temel Kaynaklarında Yer Alan Edebi Kullanımları Anlama | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Bağlamın sözün amaçlarını ortaya çıkarmadaki rolünü öğrenme | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Klasik Edebi ve Dini Metinleri Çeviri Becerisi | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |