Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İbadet Esasları II | İİF106 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
İslam dininin ibadete verdiği önem ve İslam’ın ibadet esaslarının ortaya konması |
Ders İçeriği |
İbadet kavramı, mükellef, teklîfî hükümler, temizlik bahisleri, namaz ve oruç ibadetleri. Hac, umre, zekat, fitre, kurban, yemin, adak, kefaret bahisleri, ilmihal çerçevesinde helal haram bilgisi. İbadetlerle ilgili güncel yönü olan meseleler. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Hamdi Akseki, İslam Dini. Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali. Heyet, İlmihal I,II, İSAM Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | ibadetlere dair güncel tartışmalar | Tartışmalı Ders |
2 | kefaretler | Tartışmalı Ders |
3 | yemin | Vaka Çalışması |
4 | giyinme ve süslenme | Beyin Fırtınası |
5 | haramlar | Problem Çözme |
6 | helaller | Seminer |
7 | bağımlılık yapan maddeler | Seminer |
8 | müzik spor eğlence | Sözlü |
9 | günlük hayata dair meseleler | Grup Çalışması |
10 | haram maddeler ile tedavi ve organ nakli | Grup Çalışması |
11 | evlenme | Beyin Fırtınası |
12 | boşanma | Grup Çalışması |
13 | çalışma hayatı | Sözlü |
14 | ticari hayat | Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. | |||
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | |||
Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - |
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - |
Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - |