Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an İlimleri ve Tefsir Usulü II | İİF108 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere dersin içeriğinde geçen konulara ilişkin temel bilgileri vermek |
Ders İçeriği |
Kur’an ve tefsir tarihi. Kur’an ve tefsir ilminin ana kavramları. Kur’an’ı anlamada kullanılan yöntemler. Tefsir yapmada uygulanan metotlar |
Ders Kaynakları |
İsmail Çalışkan, Tefsir Usulü, Ankara 2015.
Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İstanbul 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tefsir Usulü ve Kur’ân ilimlerinin tanımı, aralarındaki ilişki, tefsir usulünün kaynakları | |
2 | Üslûbu’l-Kur’ân | |
3 | Mubhemâtu’l-Kur’ân | |
4 | Garîbu’l-Kur’ân, Tekrâru’l-Kur’ân | |
5 | Vücûh ve Nezâir, Aksamü’l-Kur’ân | |
6 | Müteşâbihu’l-Kur’ân, Hurûf-u Mukatta‘a | |
7 | İcâzu’l- Kur’ân | |
8 | Ara sınav | |
9 | Muşkilu’l-Kur’ân | |
10 | Munâsebetu’l-Kur’ân, Fedâilu’l-Kur’ân | |
11 | Kısasu’l-Kur’ân | |
12 | Esbâbu’n-Nüzûl | |
13 | Nâsih-Mensûh | |
14 | Nâsih-Mensûh II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ayetlerden hüküm çıkarma yöntemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kur'an'ı anlama yöntemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ayetlerden toplumsal çıkarımda bulunur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tefsirin gelişim sürecini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ayetler arasında irtbat kurar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ayetlerden hüküm çıkarma yöntemini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Kur'an'ı anlama yöntemini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ayetlerden toplumsal çıkarımda bulunur | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Tefsirin gelişim sürecini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ayetler arasında irtbat kurar | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |