Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mantık | İİF116 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - |
Dersin Verilişi | Öğrencilere mantığın düşünce dünyamızdaki önemini vurgulayarak ilgili konuları güncel ve akılda kalıcı örneklerle anlatmak suretiyle ders verilmektedir |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mantıklı düşünme, doğru tanımlar yapabilme, doğru önermeler kurabilme, önermeleri denetleyebilme ve doğru önermelerden hareketle yeni bir doğru önerme üretebilme becerisini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Mantığın tanımı, beş tümel, tanım, önerme ve kıyas konuları |
Ders Kaynakları |
el-Vâdıh fi'l-Mantık
Klasik Mantık, Prof. Dr. Necati Öner Klasik Mantığa Giriş, Prof. Dr. İbrahim Emiroğlu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mantığın Tanımı, Konuları ve Önemi | |
2 | Kavram ve Terim, Kavramın Tanımı, Kavramlar arası ilişkiler | |
3 | Beş Tümel | |
4 | Tanım ve Bölme, Cins, Nevi ve Fasıl Konuları | |
5 | Arazın Kısımları, Dört Nispet .Bölmenin şartları | |
6 | Hüküm ve Önerme, Önermeler | |
7 | Önermeler Arası Hükümler, Önerme Çeşitleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Akıl yürütme Kıyasın Tanımı ve çeşitleri Basit kıyas | |
10 | Bileşik Kıyaslar | |
11 | Kıyasın değeri | |
12 | Temsil ve Tümevarım | |
13 | Tasdik Türleri ve beş sanat | |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler düşünsel faaliyetlerinde onlara yardımcı olacak doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı mantık türleri üzerinde farkındalık geliştirerek, önermeler, önermeler arasındaki ilişkiler, ve önermelerin sembolleştirilmesine aşina olacaktır | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler düşünsel faaliyetlerinde onlara yardımcı olacak doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | - | - | 5 | - | - | 4 | - | - | - | - |
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
Farklı mantık türleri üzerinde farkındalık geliştirerek, önermeler, önermeler arasındaki ilişkiler, ve önermelerin sembolleştirilmesine aşina olacaktır | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |