Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis I | İİF207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Malik'in "el-Muvatta", Ahmed b. Hanbel'in "el-Müsned" ve Buhari'nin el-"Camiü's-Sahîh" adlı eserinin tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kitabü'l-ahkâm" bölümündeki hadisler. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Buhari'nin el-Camiü's-Sahih eserinin Kitabü'l-Fiten bölümü. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malik'in el-Muvatta eserinin detaylı tanıtımı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Ahmed b. Hanbel'in el-Müsned eserinin detaylı tanıtımı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Ahmed b. Hanbel'in el-Müsned eserinin detaylı tanıtımı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Buhari'nin el-"Camiü's-Sahih" eserinin tanıtımı. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | بَابُ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى وَ {أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الأَمْرِ مِنْكُمْ} [النساء: 59] - بَابُ مَنْ لَمْ يَسْأَلِ الإِمَارَةَ أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَيْهَا | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | بَابُ مَنْ سَأَلَ الإِمَارَةَ وُكِلَ إِلَيْهَا -بَابُ القَضَاءِ وَالفُتْيَا فِي الطَّرِيقِ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | بَابُ مَا ذُكِرَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يَكُنْ لَهُ بَوَّابٌ -بَابٌ: مَتَى يَسْتَوْجِبُ الرَّجُلُ القَضَاءَ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | بَابُ رِزْقِ اوَجَّهَ أَمِيرَيْنِ إِلَى مَوْضِعٍ: أَنْ يَتَطَاوَعَا وَلاَ يَتَعَاصَيَالحُكَّامِ وَالعَامِلِينَ عَلَيْهَا- بَابُ أَمْرِ الوَالِي إِذَا | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | بَابُ إِجَابَةِ الحَاكِمِ الدَّعْوَةَ-بَابُ مَا يُكْرَهُ مِنْ ثَنَاءِ السُّلْطَانِ، وَإِذَا خَرَجَ قَالَ غَيْرَ ذَلِكَ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | بَابُ القَضَاءِ عَلَى الغَائِبِ- بَابُ بَيْعِ الإِمَامِ عَلَى النَّاسِ أَمْوَالَهُمْ وَضِيَاعَهُمْ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | بَابُ مَنْ لَمْ يَكْتَرِثْ بِطَعْنِ مَنْ لاَ يَعْلَمُ فِي الأُمَرَاءِ حَدِيثًا- بَابُ يُسْتَحَبُّ لِلْكَاتِبِ أَنْ يَكُونَ أَمِينًا عَاقِلًا | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | بَابُ كِتَابِ الحَاكِمِ إِلَى عُمَّالِهِ وَالقَاضِي إِلَى أُمَنَائِهِ- بَابُ بِطَانَةِ الإِمَامِ وَأَهْلِ مَشُورَتِهِ " | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | بَابٌ: كَيْفَ يُبَايِعُ الإِمَامُ النَّاسَ- بَابُ مَنْ بَايَعَ ثُمَّ اسْتَقَالَ البَيْعَةَ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | بَابُ مَنْ بَايَعَ رَجُلًا لاَ يُبَايِعُهُ إِلَّا لِلدُّنْيَا- بَابٌ: هَلْ لِلْإِمَامِ أَنْ يَمْنَعَ المُجْرِمِينَ وَأَهْلَ المَعْصِيَةِ مِنَ الكَلاَمِ مَعَهُ وَالزِّيَارَةِ وَنَحْوِهِ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. | |||
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | |||
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |