EN
  • Anasayfa
  • İİF207 Hadis I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İİF207 - Hadis I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis I İİF207 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Amaç

Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak.

Ders İçeriği

Malik'in "el-Muvatta", Ahmed b. Hanbel'in "el-Müsned" ve Buhari'nin el-"Camiü's-Sahîh" adlı eserinin tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kitabü'l-ahkâm" bölümündeki hadisler.

Ders Kaynakları Ders Notları
Buhari'nin el-Camiü's-Sahih eserinin Kitabü'l-Fiten bölümü.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malik'in el-Muvatta eserinin detaylı tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Ahmed b. Hanbel'in el-Müsned eserinin detaylı tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Ahmed b. Hanbel'in el-Müsned eserinin detaylı tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Buhari'nin el-"Camiü's-Sahih" eserinin tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 بَابُ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى وَ {أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الأَمْرِ مِنْكُمْ} [النساء: 59] - بَابُ مَنْ لَمْ يَسْأَلِ الإِمَارَةَ أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَيْهَا Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 بَابُ مَنْ سَأَلَ الإِمَارَةَ وُكِلَ إِلَيْهَا -بَابُ القَضَاءِ وَالفُتْيَا فِي الطَّرِيقِ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 بَابُ مَا ذُكِرَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يَكُنْ لَهُ بَوَّابٌ -بَابٌ: مَتَى يَسْتَوْجِبُ الرَّجُلُ القَضَاءَ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 بَابُ رِزْقِ اوَجَّهَ أَمِيرَيْنِ إِلَى مَوْضِعٍ: أَنْ يَتَطَاوَعَا وَلاَ يَتَعَاصَيَالحُكَّامِ وَالعَامِلِينَ عَلَيْهَا- بَابُ أَمْرِ الوَالِي إِذَا Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 بَابُ إِجَابَةِ الحَاكِمِ الدَّعْوَةَ-بَابُ مَا يُكْرَهُ مِنْ ثَنَاءِ السُّلْطَانِ، وَإِذَا خَرَجَ قَالَ غَيْرَ ذَلِكَ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 بَابُ القَضَاءِ عَلَى الغَائِبِ- بَابُ بَيْعِ الإِمَامِ عَلَى النَّاسِ أَمْوَالَهُمْ وَضِيَاعَهُمْ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 بَابُ مَنْ لَمْ يَكْتَرِثْ بِطَعْنِ مَنْ لاَ يَعْلَمُ فِي الأُمَرَاءِ حَدِيثًا- بَابُ يُسْتَحَبُّ لِلْكَاتِبِ أَنْ يَكُونَ أَمِينًا عَاقِلًا Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 بَابُ كِتَابِ الحَاكِمِ إِلَى عُمَّالِهِ وَالقَاضِي إِلَى أُمَنَائِهِ- بَابُ بِطَانَةِ الإِمَامِ وَأَهْلِ مَشُورَتِهِ " Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 بَابٌ: كَيْفَ يُبَايِعُ الإِمَامُ النَّاسَ- بَابُ مَنْ بَايَعَ ثُمَّ اسْتَقَالَ البَيْعَةَ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 بَابُ مَنْ بَايَعَ رَجُلًا لاَ يُبَايِعُهُ إِلَّا لِلدُّنْيَا- بَابٌ: هَلْ لِلْإِمَامِ أَنْ يَمْنَعَ المُجْرِمِينَ وَأَهْلَ المَعْصِيَةِ مِنَ الكَلاَمِ مَعَهُ وَالزِّيَارَةِ وَنَحْوِهِ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir.
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek.
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar.
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3