Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) | İİF217 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi, öğretmen adaylarının; öğrenci gereksinmelerini karşılayacak, nitelikli öğrenme ve etkili öğretime uygun; öğretim ilkelerine, stratejilerine, model ve yaklaşımlarına, yöntemlerine, tekniklerine ve öğretme-öğrenme durumları planlanmasına yönelik temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri ve öğretim hizmetini değerlendirme. |
Ders Kaynakları |
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili bilgiler, tanışma ve temel kavramlar | |
2 | Program Geliştirme Süreci-Amaçlar ve İçerik | |
3 | Program Geliştirme Süreci- Öğretme-Öğrenme süreci-Değerlendirme | |
4 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | |
6 | Öğretme ve öğrenme stratejileri | |
6 | Öğretme ve öğrenme stratejileri | |
7 | ARA SINAV | |
9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
10 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | |
10 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | |
12 | Öğretim hizmetinin niteliğine etki eden faktörler | |
13 | Öğretmen yeterlilikleri | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | |||
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | |||
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | |||
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | |||
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - |
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |