Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kelam II | İİF216 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere kelam ilminin ortaya çıkışını, gelişmesini, birtakım sebeplerle dönüşümlerini ve problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde ele alma yeterliliği kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste kelam ilminin fikir boyutunun sonraki aşamasını oluşturan Ehl-i Sünnet kelamının Mâturidî ve Eş’arî âlimleri ve onları takip edenler, mütekaddimin, müteahhirin, şerh ve haşiyeler ve yeni ilmi kelam dönemleri işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
TDV İslâm Ansiklopedisi
Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş: A. Saim Kılavuz el-Akîdetu’t-Tahâviyye:Ebû Ca’fer et-Tahâvî Risale-i Nur Külliyatı: Bediüzzaman Said Nursi, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları Mevkıfu'l Akl: Mustaf Mustafa Sabri Efendi, Asrıyya Yayınları er-RİSÂLETÜ'l-HAMÎDİYYE: Hüseyin el-Cisr |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel hatlarıyla Ehl-i Sünnet kelamı ekolleri (Sıfatiyye) | |
2 | Genel hatlarıyla Ehl-i Sünnet kelamı ekolleri (Eş’ariyye) | |
3 | Genel hatlarıyla Ehl-i Sünnet kelamı ekolleri (Mâtürîdiyye) | |
4 | İmam Eş’arî ve Eş’arîliğin inanç esasları, Eş’arîliğin önemli temsilcileri ve eserleri | |
5 | İmam Mâtürîdî ve Mâtürîdîliğin inanç esasları, Mâtürîdîliğin önemli temsilcileri ve eserleri | |
6 | Maturîdîlik ve Eş’arilik’in sonraki dönem bilginlerinin kelam yöntemleri | |
7 | ARASINAV | |
8 | Eş’arî-Mâtürîdî kelam okulu arasındaki temel farklar | |
9 | Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Mütekaddimûn dönemi) | |
10 | Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Müteahhirûn dönemi) | |
11 | Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Şerh ve Haşiyeler dönemi) | |
12 | Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Yeni ilm-i Kelam dönemi) | |
13 | Kelamda yenilik arayışları: Tecdid | |
14 | FİNAL |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |