EN
  • Anasayfa
  • İİF216 Kelam II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İİF216 - Kelam II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kelam II İİF216 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere kelam ilminin ortaya çıkışını, gelişmesini, birtakım sebeplerle dönüşümlerini ve problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde ele alma yeterliliği kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu derste kelam ilminin fikir boyutunun sonraki aşamasını oluşturan Ehl-i Sünnet kelamının Mâturidî ve Eş’arî âlimleri ve onları takip edenler, mütekaddimin, müteahhirin, şerh ve haşiyeler ve yeni ilmi kelam dönemleri işlenecektir.

Ders Kaynakları TDV İslâm Ansiklopedisi
Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş: A. Saim Kılavuz
el-Akîdetu’t-Tahâviyye:Ebû Ca’fer et-Tahâvî
Risale-i Nur Külliyatı: Bediüzzaman Said Nursi, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
Mevkıfu'l Akl: Mustaf Mustafa Sabri Efendi, Asrıyya Yayınları
er-RİSÂLETÜ'l-HAMÎDİYYE: Hüseyin el-Cisr
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 2 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 67
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel hatlarıyla Ehl-i Sünnet kelamı ekolleri (Sıfatiyye)
2 Genel hatlarıyla Ehl-i Sünnet kelamı ekolleri (Eş’ariyye)
3 Genel hatlarıyla Ehl-i Sünnet kelamı ekolleri (Mâtürîdiyye)
4 İmam Eş’arî ve Eş’arîliğin inanç esasları, Eş’arîliğin önemli temsilcileri ve eserleri
5 İmam Mâtürîdî ve Mâtürîdîliğin inanç esasları, Mâtürîdîliğin önemli temsilcileri ve eserleri
6 Maturîdîlik ve Eş’arilik’in sonraki dönem bilginlerinin kelam yöntemleri
7 ARASINAV
8 Eş’arî-Mâtürîdî kelam okulu arasındaki temel farklar
9 Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Mütekaddimûn dönemi)
10 Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Müteahhirûn dönemi)
11 Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Şerh ve Haşiyeler dönemi)
12 Ehl-i Sünnet kelamının evreleri (Yeni ilm-i Kelam dönemi)
13 Kelamda yenilik arayışları: Tecdid
14 FİNAL
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1 Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
1 4 5 4 4 4 3 4 4 3 5