Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an'da Ana Konular | İİF321 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bütün dinlerin, felsefelerin, ideolojilerin ve dünya görüşlerinin kendilerini tanımlamak için birim almak, üzerinde durmak ve bir tanımlama yapmak zorunda oldukları temel kavramlar olan “Allah, Âlem ve İnsan” kavramları yardımıyla Kur’ân’ın dünya görüşünün ana hatlarıyla ortaya konulması, bu görüşle oluşturulan temel boyutlar olarak, Kur’ân’ın nazarî (itikâd, ahlâk) ve amelî (ibâdât, muâmelât, ukûbât) yönlerinin bütün alanlarıyla sistematik biçimde incelenerek, Kur’ân’ın bu alanlardaki evrensel nitelikli nihâî hedeflerinin belirlenmesi, Kur’ân’ın muhtevasına dair bu özlü ve sistematik bilgilerle de, hem tarihte oluşan İslâm kültür ve medeniyetinin, hem de günümüzdeki dînî problemlerin ve çözümlerinin Kur’ân merkezci bir yaklaşımla gözden geçirilip değerlendirilebilmesini temin edecek, her zaman için geçerli bir alfabe ve her zaman için sabit bir kriter oluşturulması amaçlanır. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
ders kitabı
ders kitabı ders kitabı ders kitabı ders kitabı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kur’ân’ın Ana Temaları: 1- Allah (Zâtı, İsimleri, Sıfatları, Fiilleri) | Ders |
2 | Kur’ân’ın Ana Temaları: 2- Âlem (Allah-Âlem İlişkisi, Ğayb ve Şehâdet Âlemleri, Âfâkî ve Enfüsî Âlemler) | Ders |
3 | Kur’ân’ın Ana Temaları: 3- İnsan (İnsanın Yaratılışı ve Dînî Sorumluluğu) | Ders |
4 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 1- İtikat a-Tevhid: aa- Allah’ı Nefy ve İsbat Tutumları (Ateizm, Teizm, Deizm, Dualizm, Politeizm, Monoteizm, Panteizm, Pananteizm), ab- Tevhid Delilleri (Hudûs, İllet-Ma’lûl, İlk İllet, Hareket, İmkân, İnâyet, Ekmel Varlık, Gâye ve Nizâm, Fıtrat, İhtirâ’, İhyâ, Hikmet) | Ders |
5 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 1- İtikat b- Nübüvvet (Melekler, Kitaplar ve Peygamberler) | Ders |
6 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 1- İtikat c- Âhiret (Kıyâmet, Ba’s, Neşr ve Haşr, Amel Defterleri, Mahkeme, Mîzan ve Sevk, Cezâ ve Mükâfat, Cennet, Cehennem ve A’râf) | Ders |
7 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 2- İbadet a- İbadet Kavramı ve İbadetin Temel Esasları | Ders |
8 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 2- İbadet b- İbadet Çeşitleri | Ders |
9 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 3- Ahlâk a- Ahlâk Teorileri ve Kur’ân’da Ahlâk Felsefesi | Ders |
10 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 3- Ahlâk b- Kur’ân’da Ahlâkî Fiiller: Övülen ve Yerilen Fiiller | Ders |
11 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 4. Muâmelât a- Kur’ân’da Toplumsal Düzen ve Hukuk | Ders |
12 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 4. Muâmelât b- Kur’ân’da Hukuk, İktisat ve Siyaset İlkeleri | Ders |
13 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 5. Ukûbât a- Kur’ân’da Ceza Hukukunun Esasları | Ders |
14 | Kur’ân’ın Temel Hükümleri: 5. Ukûbât b- Kısâs Hükümleri, Haddler ve Ta’zîr Cezaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dînin temel kavramları olan Allah, âlem ve insan kavramları hakkında genel bir bilgi sahibi olabilme.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dinin çekirdek kavramları Allah, Âlem ve İnsan kavramları ile, bu kavramlardan her birini merkeze alan temel yaklaşımları ve aralarındaki temel ilişkileri sistematik biçimde ortaya koyarak, Kur’ân’ın dünya görüşünü karakteristik çizgileriyle tanıyabilme.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dînin amelî boyutunu oluşturan ibâdât, muâmelât ve ukûbât alanlarıyla ilgili olarak getirilen sınırlandırmaların, gerçekte insanın ruh ve mânâ dünyasını geliştirmeye yönelik olduğu gerçeğini kavrayabilme.; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dînin temel kavramları olan Allah, âlem ve insan kavramları hakkında genel bir bilgi sahibi olabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinin çekirdek kavramları Allah, Âlem ve İnsan kavramları ile, bu kavramlardan her birini merkeze alan temel yaklaşımları ve aralarındaki temel ilişkileri sistematik biçimde ortaya koyarak, Kur’ân’ın dünya görüşünü karakteristik çizgileriyle tanıyabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dînin amelî boyutunu oluşturan ibâdât, muâmelât ve ukûbât alanlarıyla ilgili olarak getirilen sınırlandırmaların, gerçekte insanın ruh ve mânâ dünyasını geliştirmeye yönelik olduğu gerçeğini kavrayabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |