Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma | İİF325 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur'an-ı Kerim'i usul ve kaidelerine uygun olarak bazı kolay makamları uygulamak suretiyle okumayı temin etmek |
Ders İçeriği |
Kur'an-ı Kerim'i usul ve kaidelerine uygun olarak bazı kolay makamları uygulamak suretiyle okuma becerisini kazanır |
Ders Kaynakları |
Abdurrahman Çetin, Kur’an Okuma Esasları, Emin Yayınları, İstanbul, 2017
Yardımcı Kaynak: Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerîm’in Tecvîdi, Ankara, 1993 Yardımcı Kaynak: Ramazan Pakdil, Ta’lim Tecvid ve Kıraat, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fatiha suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
2 | Bakara suresi 1-5 usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
3 | Bakara suresi 285-286 usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
4 | Bakara suresi 255 usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
5 | Fil suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
6 | Kureyş suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
7 | Maun suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
8 | Kevser suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
9 | Kafirun suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
10 | Nasr suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
11 | Tebbet suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
12 | İhlas suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
13 | Felak suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
14 | Nas suresinin usul ve kaidelerine uygun okunması | Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ses ve makam bilgisine sahip olur. | |||
Farklı makamlar eşliğinde Kur’an’ı güzel bir şekilde okuyabilir. | |||
Ses ve makam bilgisine sahip olur. | |||
Farklı makamlar eşliğinde Kur’an’ı güzel bir şekilde okuyabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ses ve makam bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı makamlar eşliğinde Kur’an’ı güzel bir şekilde okuyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ses ve makam bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı makamlar eşliğinde Kur’an’ı güzel bir şekilde okuyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |