EN
  • Anasayfa
  • İİF327 Günümüz Hadis Problemleri (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF327 - Günümüz Hadis Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Günümüz Hadis Problemleri İİF327 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU
Amaç

Günümüzde hadis ilmi etrafında ortaya atılan bazı iddialara ve yapılan bir takım tartışmalara açıklık getirmek

Ders İçeriği

Günümüzde Hz. Peygamber ve sahabe etrafında ortaya atılan bir takım iddiaları irdelemek; hadis, hadis ilimleri, hadis kaynakları ve ricali hakkında problem gibi görülen bazı hususları tartışmak, hadisin tedvini, dindeki yeri ve kaynak değeri ile ilgili tartışmalara açıklık getirmek, oryantalistlerin ve modernistlerin sünnete yaklaşımını tartışmak, tartışılan bazı hadislerin güncel değerlendirmesini yapmak.

Ders Kaynakları Mehmet Efendioğlu, Sahabeye Yöneltilen Tenkitler, İstanbul 2019
Yavuz Köktaş, Günümüz Hadis Problemleri, İstanbul 2022
Mehmet Efendioğlu, Günümüz Hadis Problemleri Ders Notu
Yusuf el-Karadavî, Sünneti Anlamada Yöntem, İstanbul 2018
Ahmet Yücel, Oryantalist Hadis Anlayışı ve Eleştirisi, İstanbul 2021
Muhammed Ebu Şehbe, Sünnet Müdafaası, I-II, Ankara 1990
Mehmet Yaşar Kandemir, Hadis Karşıtları Ne Yapmak İstiyor?, İstanbul 2018
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hadis ve Sünnet'in tanımı Ders
2 Hz. Peygamber'in peygamberlik öncesi hayatına dair bazı iddialar Ders
3 Hz. Peygamber'in peygamberlik dönemi ile ilgili bazı iddialar Ders
4 Sahâbe ve tanımı etrafında görüşler Ders
5 Sahâbe ve adalet, sahâbe ve nifak, sahâbe ve irtidat Ders
6 Hadislerin yazılması ve toplanmasına dair iddialar ve bunların tartışılması Ders
7 Müsteşriklerin hadis ilmine yaklaşımlarının eleştirisi Ders
8 Modernistlerin hadis ilmine yaklaşımlarının eleştirisi Ders
9 Hadisin dindeki yerinin incelenmesi Ders
10 Hadisi dinde delil olarak kabul etmeyenlerin iddialarının tahlili Ders
11 Bazı hadis alimleri ile ilgili iddialar ve bunların tahlili Ders
12 Bazı hadis kaynakları ile ilgili iddialar ve bunların tahlili Ders
13 Bazı hadisler ile ilgili iddialar ve bunların tahlili Ders
13 Bazı hadisler ile ilgili iddialar ve bunların tahlili Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sünnetin değeri, dindeki yeri ve bağlayıcılığı ile ilgili kanaat sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Modern hadis tartışmalarındaki zıt görüşlerin dayanaklarını bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Güncel hadis problemlerini ve tartışmalarını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sünnetin değeri, dindeki yeri ve bağlayıcılığı ile ilgili kanaat sahibi olur. - - - - - - - - - -
Modern hadis tartışmalarındaki zıt görüşlerin dayanaklarını bilir. - - - - - - - - - -
Güncel hadis problemlerini ve tartışmalarını öğrenir. - - - - - - - - - -