Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Günümüz Hadis Problemleri | İİF327 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU |
Amaç |
Günümüzde hadis ilmi etrafında ortaya atılan bazı iddialara ve yapılan bir takım tartışmalara açıklık getirmek |
Ders İçeriği |
Günümüzde Hz. Peygamber ve sahabe etrafında ortaya atılan bir takım iddiaları irdelemek; hadis, hadis ilimleri, hadis kaynakları ve ricali hakkında problem gibi görülen bazı hususları tartışmak, hadisin tedvini, dindeki yeri ve kaynak değeri ile ilgili tartışmalara açıklık getirmek, oryantalistlerin ve modernistlerin sünnete yaklaşımını tartışmak, tartışılan bazı hadislerin güncel değerlendirmesini yapmak. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Efendioğlu, Sahabeye Yöneltilen Tenkitler, İstanbul 2019
Yavuz Köktaş, Günümüz Hadis Problemleri, İstanbul 2022 Mehmet Efendioğlu, Günümüz Hadis Problemleri Ders Notu Yusuf el-Karadavî, Sünneti Anlamada Yöntem, İstanbul 2018 Ahmet Yücel, Oryantalist Hadis Anlayışı ve Eleştirisi, İstanbul 2021 Muhammed Ebu Şehbe, Sünnet Müdafaası, I-II, Ankara 1990 Mehmet Yaşar Kandemir, Hadis Karşıtları Ne Yapmak İstiyor?, İstanbul 2018 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadis ve Sünnet'in tanımı | Ders |
2 | Hz. Peygamber'in peygamberlik öncesi hayatına dair bazı iddialar | Ders |
3 | Hz. Peygamber'in peygamberlik dönemi ile ilgili bazı iddialar | Ders |
4 | Sahâbe ve tanımı etrafında görüşler | Ders |
5 | Sahâbe ve adalet, sahâbe ve nifak, sahâbe ve irtidat | Ders |
6 | Hadislerin yazılması ve toplanmasına dair iddialar ve bunların tartışılması | Ders |
7 | Müsteşriklerin hadis ilmine yaklaşımlarının eleştirisi | Ders |
8 | Modernistlerin hadis ilmine yaklaşımlarının eleştirisi | Ders |
9 | Hadisin dindeki yerinin incelenmesi | Ders |
10 | Hadisi dinde delil olarak kabul etmeyenlerin iddialarının tahlili | Ders |
11 | Bazı hadis alimleri ile ilgili iddialar ve bunların tahlili | Ders |
12 | Bazı hadis kaynakları ile ilgili iddialar ve bunların tahlili | Ders |
13 | Bazı hadisler ile ilgili iddialar ve bunların tahlili | Ders |
13 | Bazı hadisler ile ilgili iddialar ve bunların tahlili | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sünnetin değeri, dindeki yeri ve bağlayıcılığı ile ilgili kanaat sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Modern hadis tartışmalarındaki zıt görüşlerin dayanaklarını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Güncel hadis problemlerini ve tartışmalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sünnetin değeri, dindeki yeri ve bağlayıcılığı ile ilgili kanaat sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern hadis tartışmalarındaki zıt görüşlerin dayanaklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel hadis problemlerini ve tartışmalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |