Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Arap Edebiyatı | İİF331 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
20. yüzyıldan günümüze kadar gerek şiir gerekse nesir alanında yazılan metinler incelenerek modern Arap edebiyat alanında yaşanan gelişmelere vakıf olmaktır. Ayrıca öğrencilere modern Arap edebiyat akımlar ve doktrinleri hakkında bilgi sahibi etmek ve Arap dünyasındaki siyasi ve kültürel gelişmelerin edebiyat üzerindeki yansımalarını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Çağdaş Arap Edebiyatı Yazarları ve Eserleri. |
Ders Kaynakları |
Rahmi Er, Modern Mısır Romanı
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arap Romanı Ortaya Çıkışı: İlk Girişimler | Tartışmalı Ders |
2 | Mısır'da Roman | Tartışmalı Ders |
3 | Arabistan'da Roman | Tartışmalı Ders |
4 | Cezayir'de Roman | Tartışmalı Ders |
5 | Irak'ta Roman | Tartışmalı Ders |
6 | Fas'ta Roman | Tartışmalı Ders |
7 | Filistin'de Roman | Tartışmalı Ders |
8 | Suriye'de Roman | Tartışmalı Ders |
9 | Ürdün'de Roman | Tartışmalı Ders |
10 | Abdurrahman Munif ve Romancılığı | Tartışmalı Ders |
11 | Necîb Mahfûz ve Romancılığı | Tartışmalı Ders |
12 | Taha Hüseyin ve Romancılığı | Tartışmalı Ders |
13 | Arap romanının özgünlüğü meselesi | Tartışmalı Ders |
14 | Arap romanına son bir genel bakış | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap romanı okumaları yaparak güncel Arap diline hakim olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arap roman yazarlarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Basın ve medya diline aşinalık kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çağdaş Arap Edebiyat Yazarlarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap romanı okumaları yaparak güncel Arap diline hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arap roman yazarlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basın ve medya diline aşinalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş Arap Edebiyat Yazarlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |