Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Hukuk Tarihi | İİF333 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarihsel süreçte İslam hukukunun kurumlarını ve kavramlarını anlamak |
Ders İçeriği |
İslam hukukunun ortaya çıkışı ve geçirdiği dönemler |
Ders Kaynakları |
Karaman, Hayrettin, İslam hukuk tarihi
Köse, Saffet, İslam Hukukuna Giriş, Konya, 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: İslam hukukunun doğuş dönemi | Ders |
2 | 2. Hafta: Kuruluş dönemi | Ders |
3 | 3. Hafta: Dört halife dönemi | Ders |
4 | 4. Hafta: Dört halife sonrası dönem | Ders |
5 | 5. Hafta: Olgunluk dönemi | Ders |
6 | 6. Hafta: İstikrar dönemi | Ders |
7 | 7. Hafta: Sanayi devrimi sonrası günümüze kadar geçen dönem | Ders |
8 | 8. Hafta: Günümüzde İslam hukuku | Ders |
9 | 9. Hafta: Mensubu bulunan büyük mezhepler | Ders |
10 | 10. Hafta: Mensubu kalmamış mezhepler | Ders |
11 | 11. Hafta: Mezheplerin ihtilaf sebepleri | Ders |
12 | 12. Hafta: Mezhepler arası ilişkiler | Ders |
13 | 13. Hafta: İhtilaflar karşısındaki tutarlı tavır | Ders |
14 | 14. Hafta: Mezhepler arası ilişki bakımından Müslüman | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mezheplerin ortaya çıkış sürecini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mezhepler arası ihtilaf karşısında nasıl bir tutum sergileyeceğini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mezheplerin ortaya çıkış sürecini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mezhepler arası ihtilaf karşısında nasıl bir tutum sergileyeceğini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |