Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam İbadet Esasları | İİF335 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
İbadet kavramı, ibadetlerin hedefleri, ibadetin birey ve toplum üzerindeki etkileri ve ibadetin biçimsel olarak ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
İslam dininin öngördüğü ibadetlerin hukuk ve uygulama açısından dinin esaslarına uygun olarak öğrenilmesi. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Hamdi Akseki: İslam Dini Esasları; Ömer Nasuhi Bilmen: Büyük İslam İlmihali
Heyet, İlmihal I,II, İSAM Yayınları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlmihal kavramı ve literatürü | Tartışmalı Ders |
2 | taharet/temizlik/suların hükmü | Tartışmalı Ders |
3 | abdest | Tartışmalı Ders |
4 | namaz | Tartışmalı Ders |
4 | namaz | Tartışmalı Ders |
6 | oruç | Tartışmalı Ders |
6 | oruç | Tartışmalı Ders |
8 | zekat | Tartışmalı Ders |
8 | zekat | Tartışmalı Ders |
10 | hac | Tartışmalı Ders |
10 | hac | Tartışmalı Ders |
12 | kurban | Tartışmalı Ders |
12 | kurban | Tartışmalı Ders |
14 | av ve hükümleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam dininin ibadet ve ahlak ile ilgili esaslarını ve bu konudaki tartışmaları bilir ve tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam dininin ibadet ve ahlak ile ilgili esaslarını ve bu konudaki tartışmaları bilir ve tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |