Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kelam Metinleri (Arapça) | İİF337 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM |
Ders Veren | |
Amaç |
İslâm’ın düşünce sahasındaki temel disiplinlerinden olan kelâm alanında verilen eserleri orijinal dili ile okumayı, anlamayı ve meseleleri değerlendirebilmeyi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Klasik kelam metinlerinin özellikleri, Klasik dönem kelamcılarının ve mezhepler tarihçilerinin inanç konularını ve mezhepleri ele alış yöntemleri, Başlangıç dönemi ile tedvin ve tasnif dönemine ait belli başlı eserler ve kelami açısından analizi, tarihi süreçte yazılmış olan eserlerin karşılaştırılması. |
Ders Kaynakları |
Ebu Hanife, İmam-ı Azam’ın Beş Eseri (metin ve çeviri), İstanbul 1992 Ebü’l-Hasan el-Eşari, el-İbane an Usuli’d-Diyane, Kahire 1987 Ebu
Mansur el-Matüridi, Kitabü’t-Tevhid, İstanbul 2003 Ebü’l-Muin en-Nesefi, Tebsıratü’l-Edille, Ankara1993 Mecmua, Akaid Risaleleri, (Haz:
Ali Nar), Beyan Yay., İstanbul 1998 İzmirli İ. Hakkı, Yeni İlm-i Kelam, İstanbul 1338-1341h.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken dönem akaid risaleleri: Ebû Hanîfe’nin el-Fıkhü’l-ekber’i | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Eş’arî kelâmının oluşum dönemi eserleri: Eş’arî’nin el-İbâne an usûli’d-diyâne’si | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Maturidi´nin Kitabu´t-Tevhid´i | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Geç dönem Mutezilî metinler: Kâdî Abdülcebbâr’ın el-Muhtasar fî usûli’d-dîn’i | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Şii kelâm eserleri: Şeyh Müfid’in Evâilü’l-makâlât’ı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Eş’arî kelâmının sistemleşme dönemi eserleri: Bâkıllânî’nin Kitâbü’t-temhîd’i | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Mâtürîdî kelâmının sistemleşme dönemi eserleri: Nesefî’nin Tebsıratü’l-edille’si | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Fahreddîn er-Râzî’nin el-Muhassal’ı. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Kelâmda şerh ve haşiye türü eserler: Cürcânî’nin Şerhu’l-Mevâkıf’ı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Taftazani´nin Şerhu´l-Akaid´i | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Yeni ilm-I kelâm dönemi eserleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Yeni İlmi Kelam adlı eserin içeriği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Muhassal adlı eserin içeriği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
15 | Final | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |