Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Ahlak Metinleri | İİF339 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ahlâk düşüncesine dair klasik dönemde tartışılan meseleleri günümüz ilim ve fikir dünyasının gündemine almak ve bu şekilde hâlihazırdaki ahlakî sorunların tespiti, tenkiti yapılarak çözümü için geçmiş birikimden istifade etmek. |
Ders İçeriği |
İslam’da temel ahlak değerleri klasik metinler üzerinden değerlendirilir. |
Ders Kaynakları |
İbn Miskeveyh, Tehzîbü’l-ahlâk.
Kınalızade Ali Çelebi Ahlak-ı Alai Adudiddin el-İci Ahlak-u Adudiddin Nasıruddin Tusi Ahlak-ı Nâsiri |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik ahlak felsefesi kaynaklarının tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Kindi'nin Risaleleri | Tartışmalı Ders |
2 | Kindi'nin Risaleleri | Tartışmalı Ders |
4 | İbn Miskeveyh'in Tehzibü'l-Ahlak adlı eseri | Tartışmalı Ders |
4 | İbn Miskeveyh'in Tehzibü'l-Ahlak adlı eseri | Tartışmalı Ders |
6 | Nasıruddin Tusi'nin Ahlak-ı Nâsiri' adlı eseri | Tartışmalı Ders |
6 | Nasıruddin Tusi'nin Ahlak-ı Nâsiri' adlı eseri | Tartışmalı Ders |
8 | Celaleddin Devvani'nin Ahlak-ı Celali adlı eseri | Tartışmalı Ders |
8 | Celaleddin Devvani'nin Ahlak-ı Celali adlı eseri | Tartışmalı Ders |
10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
11 | Kınalızade Ali Çelebi Ahlak-ı Alai | Tartışmalı Ders |
11 | Kınalızade Ali Çelebi Ahlak-ı Alai | Tartışmalı Ders |
13 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ahlakî sorunların tespiti, tenkiti yapılarak çözümü için geçmiş birikimden istifade etmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ahlak felsefesinin klasik kaynaklarını tanımak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ahlakî sorunların tespiti, tenkiti yapılarak çözümü için geçmiş birikimden istifade etmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ahlak felsefesinin klasik kaynaklarını tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |