Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dini Gelişim ve Öğrenme | İİF341 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişim kuramlarını tartışabilmesini ve doğum öncesinden erken çocukluk dönemine kadar olan özelliklerini gelişimsel boyutları ile öğrenmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak. Ayrıca öğrenme kavramı ve öğrenme süreci, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Ders İçeriği |
Gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, Gelişim dönemleri ve özellikleri (doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk ve ilk çocukluk döneminde gelişim) Öğrenme psikolojisi, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme kuramlarının temelleri ve içeriği |
Ders Kaynakları |
Topses, G. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Akademik
Yayıncılık. Ankara.
Bacanlı, H. (2000). Gelişim ve Öğrenme, Geliştirilmiş 3.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Dilci, T.(2014). Öğrenme Psikolojisi. İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul. Howe, M.J.A.(2014). Öğrenme Psikolojisi. Alfa Yayıncılık, İstanbul. Komisyon(2014). Öğrenme Psikolojisi. Anı Yayınları, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve derse giriş, gelişimin doğası ve özellikleri | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
3 | Gelişimin Biyolojik Temelleri | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Ara sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Öğrenme psikolojisine giriş | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
11 | Öğrenme kuramları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Klasik koşullanma Kuramı | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Edimsel koşullanma kuramı | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi ahlak ve değer eğitimindeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okul öncesi çocukların ahlaki gelişim özelliklerini tanır ve eğitim sürecine yansıtabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ahlak ve değer eğitiminde materyal ve yöntem becerileri ile eğitim etkinliklerini yürütebilir. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okul öncesi değerler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okul öncesi ahlak ve değerler alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi ahlak ve değer eğitimindeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi çocukların ahlaki gelişim özelliklerini tanır ve eğitim sürecine yansıtabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ahlak ve değer eğitiminde materyal ve yöntem becerileri ile eğitim etkinliklerini yürütebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi değerler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi ahlak ve değerler alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |