Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Bilimler Metodolojisi | İİF343 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel yöntemin ilkeleri, bilim ve kuram arasındaki ilişki, bilimsel yaklaşımlar, araştırma tipleri, ve araştırmalarda takip edilmesi gereken aşamaları ve tekniklerini kavramak. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmalara ilişkin kuram, kavram, yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi. |
Ders Kaynakları |
Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Ünv. Yay., İstanbul Kozak, M. (2014) Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yayım ve Yazım Teknikleri Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Bilimsel yönteme giriş | Tartışmalı Ders |
3 | Bilim nedir? | Tartışmalı Ders |
4 | Bilimsel yöntemin aşamaları | Tartışmalı Ders |
5 | Bilim etiği ve intihal | Tartışmalı Ders |
6 | Araştırma sorusu hazırlama | Tartışmalı Ders |
7 | Literatür taraması | Tartışmalı Ders |
8 | Epistemolojik yaklaşımlar | Tartışmalı Ders |
9 | Nicel yöntem ve teknikler | Tartışmalı Ders |
10 | Nitel yöntem ve teknikler | Tartışmalı Ders |
12 | Evren ve Örneklem | Tartışmalı Ders |
13 | Veri toplama süreci | Tartışmalı Ders |
14 | Veri analiz aşaması | Tartışmalı Ders |
14 | 14 | Tartışmalı Ders |
15 | Sonuç Yazma | Tartışmalı Ders |
16 | Kaynakça düzenleme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | |||
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |