Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojiye Giriş | İİF351 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders psikolojinin temel prensiplerine nesnel ve bilimsel bir giriş niteliğindedir. Ders konuları psikoloji tarihi, psikolojide araştırma yöntemleri, duyum ve algı, davranış, öğrenme, motivasyon, duygu ve bellektir. |
Ders Kaynakları |
Psikolojiye Giriş- Kemal Sayar, Mehmet Dinç-DEM YAYINLARI
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Psikoloji Bilimi. Psikoloji Nasıl Tanımlanır, Bilim Olarak Psikolojinin Önemi, Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojinin Diğer Bilim Dalları Arasındaki Yeri ve Etkileşimi, Psikolojinin Alanları | |
3 | Psikoloji Biliminde Araştırma. Psikoloji Nasıl Tanımlanır , Bilim Olarak Psikolojinin Önemi , Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojinin Diğer Bilim Dalları Arasındaki Yeri ve Etkileşimi, Psikolojinin Alanları | |
4 | Öğrenme. Giriş, Öğrenme Nedir?, Klasik Koşullanma-Pavlov, Davranışçılık-Watson, Edimsel Koşullama-Skinner | |
5 | Duyum ve Algılama. Giriş, Algılama Biçimleri, Gestalt Algılama Kuramı, Algılamayı Etkileyen İç ve Dış Etmenler, Algısal değişmezlikler, Derinlik ve Uzaklık Algısı, Algı Yanılmaları, Halüsinasyon | |
6 | Güdüler. Güdülenmede Kuramsal Yaklaşımlar, Bilinçdışı Güdülenme, Güdülerin Ölçülmesi, Güdülerin Sınıflandırılması, Güdülerin Hiyerarşisi, Homeostasis Kuramı. | |
6 | Güdüler. Güdülenmede Kuramsal Yaklaşımlar, Bilinçdışı Güdülenme, Güdülerin Ölçülmesi, Güdülerin Sınıflandırılması, Güdülerin Hiyerarşisi, Homeostasis Kuramı. | |
8 | Duygular. Duygular, Duyguların İşlevleri, Duygularımızın Anlamını Çözmek, Sinir Sistemi ve Duygular, Duygu Kuramları, Duyguların İfadesi, Heyecan ve Yalan, Duygusal Yaşantılar | |
9 | Yaşam Boyu Gelişim. Giriş, Gelişim ve Büyüme, Yaşamın Başlangıcı: Döllenme, Doğum Öncesi Dönemde Gelişim, Doğum Sonrası Dönemde Gelişme, Bilişsel Gelişim, Sosyal ve Duygusal Gelişim, gelişmeyi Etkileyen Etmenler, YEtişkinlik ve Yaşlanma, Ölüm | |
10 | Kişilik Kuramları. Kişiliğin Tanımı, Kişilik Kuramları, Jung'un Kişilik Kuramı, Öğrenilmiş Bir Davranış Olarak Kişilik, Benlik Kuramları, Kişiliği Değerlere Göre Sınıflandırma, Kişiliğin Özelliklerini Betimleme ve Ölçme Yolu İle Değerlendirme | |
10 | Kişilik Kuramları. Kişiliğin Tanımı, Kişilik Kuramları, Jung'un Kişilik Kuramı, Öğrenilmiş Bir Davranış Olarak Kişilik, Benlik Kuramları, Kişiliği Değerlere Göre Sınıflandırma, Kişiliğin Özelliklerini Betimleme ve Ölçme Yolu İle Değerlendirme | |
12 | Davranış Bozuklukları ve Savunma Mekanizmaları. Normal Nedir? Ne Değildir?, Normal Dışı Davranışı Tanımak, Normal Dışı Davranışlarla İlgili Yaklaşımlar, Normal ya da Anormal: Kim Karar Verebilir, Davranış Bozukluklarının Sınıflandırılması, Nevrotik Bozukluklar, Psikoz Çeşitleri, Psikotik Bozukluklar, Duygudurum Bozuklukları, Organik Zihinsel Bozukluklar, Kişilik Bozuklukları, Psikoseksüel Bozukluklar, Kötü Alışkanlıklara Bağlı Bozukluklar, Savunma Mekanizmaları | |
13 | Psikolojik Testler ve Zeka. Sosyal Psikoloji. | |
14 | Dil ve İletişim Dil Nedir? , Dil ve Düşünme, Dilin İşlevi, Kavram Oluşturma, Sözsüz İletişim, Konuşma Dirikliği, Beyin ve Dil |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikolojide araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olur | |||
Psikolojinin tanımı, psikoloji ekollerini Öğrenir | |||
insan gelişimi, güdüler, savunma mekanizmaları ve ruh sağlığı gibi konular hakkında araştırmalar yapar. | |||
Bireyin ve Kitlenin davranış süreçlerini ve eğilimlerini öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojide araştırma metotları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikolojinin tanımı, psikoloji ekollerini Öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
insan gelişimi, güdüler, savunma mekanizmaları ve ruh sağlığı gibi konular hakkında araştırmalar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireyin ve Kitlenin davranış süreçlerini ve eğilimlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |