Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyer ve Kaynakları | İİF353 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri |
Ders Kaynakları |
Siretu İbn İshak / Ebû Abdullah Muhammed b. İshak b. Yesar İbn İshak, 150/767 ; thk. Muhammed Hamidullah .
İlk siyer kaynakları ve müellifleri. / Şaban Öz. -- İstanbul : İslam, Tarih, Sanat ve Kültürünü Araştırma Vakfı (İSAR), 2008. 2. bs. -- Konya : Hayra Hizmet Vakfı, 1981 Hazret-i Muhammed (s.a.v.)’in hayatı. / Ebu Muhammed Cemaleddin Abdülmelik İbn Hişam, 213/828 ; tercüme Arif Erkan. -- İstanbul : Huzur Yayınevi, 1995 Muhtasaru sireti İbn Hişam : (es-siretü’n-nebeviyye). |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak | |||
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak | |||
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak. | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |