EN
  • Anasayfa
  • İİF353 Siyer ve Kaynakları (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF353 - Siyer ve Kaynakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Siyer ve Kaynakları İİF353 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY
Amaç

Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri

Ders Kaynakları Siretu İbn İshak / Ebû Abdullah Muhammed b. İshak b. Yesar İbn İshak, 150/767 ; thk. Muhammed Hamidullah .
İlk siyer kaynakları ve müellifleri. / Şaban Öz. -- İstanbul : İslam, Tarih, Sanat ve Kültürünü Araştırma Vakfı (İSAR), 2008.
2. bs. -- Konya : Hayra Hizmet Vakfı, 1981 Hazret-i Muhammed (s.a.v.)’in hayatı. / Ebu Muhammed Cemaleddin Abdülmelik İbn Hişam, 213/828 ; tercüme Arif Erkan. -- İstanbul : Huzur Yayınevi, 1995 Muhtasaru sireti İbn Hişam : (es-siretü’n-nebeviyye).
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hz. Peygamber'in hayatını öğrenmeye duyulan ihtiyaç Tartışmalı Ders Sözlü
2 Siyer ilminin ortaya çıkışı Tartışmalı Ders Sözlü
3 İlk siyer kaynaklarının özellikleri Tartışmalı Ders Sözlü
4 Günümüze ulaşmamış olan siyer kaynakları Tartışmalı Ders Sözlü
5 İbn İshak Tartışmalı Ders Sözlü
6 İbn Hişam Tartışmalı Ders Sözlü
7 Sınav Tartışmalı Ders Sözlü
8 Vakidi Tartışmalı Ders Sözlü
9 İbn Sa'd Tartışmalı Ders Sözlü
10 Belazüri Tartışmalı Ders Sözlü
11 Siyer Kaynakğı Olarak Hadis Kitapları Tartışmalı Ders Sözlü
12 Hz. Peygamber Hakkında Yapılan Diğer Çalışmalar Tartışmalı Ders Sözlü
13 Günümüz Siyer Çalışmaları ve Problemleri Tartışmalı Ders Sözlü
13 Günümüz Siyer Çalışmaları ve Problemleri Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak 4 4 2 3 3 3 3 3 2 3
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak. 3 3 2 2 4 4 4 4 4 4
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak 4 4 2 2 3 3 3 3 3 3
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir. 4 3 3 3 3 3 3 3 3 2