Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyer ve Kaynakları | İİF353 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY |
Amaç |
Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Siyerin bir ilim olarak ortaya çıkışı, temel siyer kaynakları ve özellikleri |
Ders Kaynakları |
Siretu İbn İshak / Ebû Abdullah Muhammed b. İshak b. Yesar İbn İshak, 150/767 ; thk. Muhammed Hamidullah .
İlk siyer kaynakları ve müellifleri. / Şaban Öz. -- İstanbul : İslam, Tarih, Sanat ve Kültürünü Araştırma Vakfı (İSAR), 2008. 2. bs. -- Konya : Hayra Hizmet Vakfı, 1981 Hazret-i Muhammed (s.a.v.)’in hayatı. / Ebu Muhammed Cemaleddin Abdülmelik İbn Hişam, 213/828 ; tercüme Arif Erkan. -- İstanbul : Huzur Yayınevi, 1995 Muhtasaru sireti İbn Hişam : (es-siretü’n-nebeviyye). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hz. Peygamber'in hayatını öğrenmeye duyulan ihtiyaç | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Siyer ilminin ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | İlk siyer kaynaklarının özellikleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Günümüze ulaşmamış olan siyer kaynakları | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İbn İshak | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | İbn Hişam | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Vakidi | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | İbn Sa'd | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Belazüri | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Siyer Kaynakğı Olarak Hadis Kitapları | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Hz. Peygamber Hakkında Yapılan Diğer Çalışmalar | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Günümüz Siyer Çalışmaları ve Problemleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Günümüz Siyer Çalışmaları ve Problemleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak | |||
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak | |||
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak. | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İslam medeniyetinin kaynakları, tarihi gelişimi ve diğer medeniyetlerle olan ilişkisi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |