EN
  • Anasayfa
  • İİF310 Tasavvuf I (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF310 - Tasavvuf I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasavvuf I İİF310 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER
Ders Veren
Amaç

Hz. peygamber döneminden Tasavvufun teşekkül devrine kadar İslam düşünce hayatının önemli bir sacayağı olan tasavvuf tarihi ile ilgili bilgileri öğrencinin kazanımına sunmak. Tasavvuf I daha ziyade ilk dönem mektepler üzerinde durur

Ders İçeriği

Hz. Peygamber dönemindeki zühd hayatı, Tabiîn dönemi zühd hayatı Tasavvufun Oluşumu Zühd ve Tasavvuf Dönemi farklılıkları İlk dönem tasavvuf ekolleri Tasavvuf Tarihinin ilk dönem önemli isimleri

Ders Kaynakları Tasavvuf Tarihi, Abdurrezzak Tek Yedi Sufi'den Çağrı, Aliye çınar
Tasavvuf Tarihi, Abdurrezzak Tek Yedi Sufi'den Çağrı, Aliye çınar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasavvufun tanımı, konusu, gayesi ve kaynakları. Gösterim
2 Tasavvuf ve mistisizm. Evrensel bu iki akım arasındaki farklar ve etkileşimler Gösterim
3 İslam düşünce tarihinde tasavvufun yeri ve önemi Gösterim
4 Tasavvufun diğer ilimlerle münasebeti ve etkileri. Gösterim
5 Zühd dönemi, genel özellikleri ve bu dönemi temsil eden zâhidler. Gösterim
6 Tasavvuf dönemi ve öne çıkan mutasavvıflar. Gösterim
7 Tasavvufî ekollerin oluşumu ve bu ekollerin temsilcileri. Gösterim
8 Tasavvufî kavramların teşekkülü ve kazandıkları işarî manaların değerlendirilmesi. Gösterim
9 Tasavvuf literatürünün doğuşu ve dini metinlerin tasavvufî açıdan yorumlanması. Gösterim
10 Sünnî tasavvufun temellendirilmesi ve İmam Gazzalî Gösterim
11 Heterodoks zümreler (Hulûliyye, İbâhiyye, İttihâdiyye) Gösterim
12 İbnü’l-Arabî ve öğretisi Gösterim
13 Ekberî ekol ve Anadolu’daki uzantısı Gösterim
14 İşrâkîlik anlayışı ve bu geleneğin temsilcileri Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
tasavvuf ve zühd kavramlarını karşılaştırır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
ilk dönem sufi mekteplerini ve kurucularını bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
tasavvufun islam düşüncesindeki yeri ve önemini bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
tasavvuf ve zühd kavramlarını karşılaştırır 5 5 5 5 4 5 4 5 5 4
ilk dönem sufi mekteplerini ve kurucularını bilir 5 5 5 5 4 5 4 5 5 4
tasavvufun islam düşüncesindeki yeri ve önemini bilir 5 4 4 5 4 5 4 5 5 4