EN
  • Anasayfa
  • İİF314 Dinler Tarihi II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF314 - Dinler Tarihi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinler Tarihi II İİF314 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren
Amaç

İnsanlığın ayrılmaz bir parçası olan dinin, ilkelinden gelişmişine bütün toplumların kültürünü derinden etkilediğini göstermek, çeşitli milletlerin sahip olduğu dinlerin özelliklerini tanıtmak. Bu bağlamda ilkel kabile dinlerinin özellikleri, Sihizm, Budizm, İslam Yahudilik ve Hıristiyanlık ile Yeni dini hareketleri tanıtmak.

Ders İçeriği

Dinler tarihinin konusu Dinin tanımı, dünya dinlerinin genel panoraması Orta doğu ve doğu kökenli dini inançlara toplu bakış Yeni çıkan senkretik dini akım ve anlayışları inceleme, bunların inanç ve ibadet esasları ile toplumsal etkileri.

Ders Kaynakları Kitabı Mukaddes
A. Küçük, A. Küçük Dinler Tarihi Ankara 2017,
Dinler Tarihi El Kitabı Ed. Baki Adam, Ankara 2017,
Aydın, Mahmut. Dinler Tarihi. İstanbul: Ensar, 2018.
Adam, Baki. “Tevrat’ın Tahrifi Meselesine Müslüman ve Yahudi Cephesinden Bir Bakış”. AÜİFD. 36 (1997): 359-404.
Gündüz, Şinasi. Pavlus: Hristiyanlığın Mimarı. Ankara: Ankara Okulu, 2011
Yeni Dini Hareketler Ansiklopedisi Ed. Turan, Süleyman & Battal, Emine. 2020.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yahudiler Açısından Yahudilik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Yahudiğin Tarihsel Gelişimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Yahudilikte İnanç ve İbadet Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Yahudilikte Kitaplar ve Mezhepler Ders
5 İslam Kaynaklarına göre Yahudilik Ders
6 Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi Ders
7 Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi II Ders
8 Hıristiyanlıkta inanç, Mabet ve İbadet Ders
9 Kutsal Metinler ve Hıristiyan Mezhepleri Ders
10 İslam Açısından Hıristiyanlık Ders
11 İslamiyet Ders
12 Günümüzde Dinler arası diyalog Diyalog/ İlişkiler Ders
13 Yeni Dini Hareketler Ders
14 Yeni Dini Hareketler II Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir 5 - - - - - - - - -
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur 5 - - - - - - - - -
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. 5 - - - - - - - - -
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler. 5 - - - - - - - - -