Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dinler Tarihi II | İİF314 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsanlığın ayrılmaz bir parçası olan dinin, ilkelinden gelişmişine bütün toplumların kültürünü derinden etkilediğini göstermek, çeşitli milletlerin sahip olduğu dinlerin özelliklerini tanıtmak. Bu bağlamda ilkel kabile dinlerinin özellikleri, Sihizm, Budizm, İslam Yahudilik ve Hıristiyanlık ile Yeni dini hareketleri tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Dinler tarihinin konusu Dinin tanımı, dünya dinlerinin genel panoraması Orta doğu ve doğu kökenli dini inançlara toplu bakış Yeni çıkan senkretik dini akım ve anlayışları inceleme, bunların inanç ve ibadet esasları ile toplumsal etkileri. |
Ders Kaynakları |
Kitabı Mukaddes
A. Küçük, A. Küçük Dinler Tarihi Ankara 2017, Dinler Tarihi El Kitabı Ed. Baki Adam, Ankara 2017, Aydın, Mahmut. Dinler Tarihi. İstanbul: Ensar, 2018. Adam, Baki. “Tevrat’ın Tahrifi Meselesine Müslüman ve Yahudi Cephesinden Bir Bakış”. AÜİFD. 36 (1997): 359-404. Gündüz, Şinasi. Pavlus: Hristiyanlığın Mimarı. Ankara: Ankara Okulu, 2011 Yeni Dini Hareketler Ansiklopedisi Ed. Turan, Süleyman & Battal, Emine. 2020. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yahudiler Açısından Yahudilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Yahudiğin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Yahudilikte İnanç ve İbadet | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Yahudilikte Kitaplar ve Mezhepler | Ders |
5 | İslam Kaynaklarına göre Yahudilik | Ders |
6 | Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi | Ders |
7 | Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi II | Ders |
8 | Hıristiyanlıkta inanç, Mabet ve İbadet | Ders |
9 | Kutsal Metinler ve Hıristiyan Mezhepleri | Ders |
10 | İslam Açısından Hıristiyanlık | Ders |
11 | İslamiyet | Ders |
12 | Günümüzde Dinler arası diyalog Diyalog/ İlişkiler | Ders |
13 | Yeni Dini Hareketler | Ders |
14 | Yeni Dini Hareketler II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |