Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk İnançları | İİF322 | 6 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dinlerde yer alan belli başlı batıl inanışların ve uygulamaların nasıl var olduğunun, nasıl gerçekleştiğinin, özgün niteliklerinin neler olduğunun,insanlar tarafından nasıl düşünüldüğünün, kutsalla nasıl bir ilişki içerisinde olduklarının ortaya konulmasıdır. |
Ders İçeriği |
Halk inançlarının tanımı, konusu, alanı, mahiyeti; Halk İnanışları araştırma teknikleri; Türk toplumunda görülen geçiş dönemleri (doğum, sünnet, evlenme, ölüm), bereket, uğuruğursuzluk, halk hekimliği ile ilgili inanışlar ve bu inanışların kökeni. |
Ders Kaynakları |
Sedat Veyis Örnek Halk Bilim, Ankara1995.
Sedat Veyis Örnek Sivas ve Çevresi, Ankara, Ali Çelik, İslamın kabul ve Reddettiği Halk İnançları, İstanbul 1995. Hikmet Tanyu Ankara ve Çevresinde Adak ve Adak Yerleri, Ankara 1967, Halk İnanışları El Kitabı Ed. Ahmet Hikmet Eroğlu, Durmuş Arık, Ankara 2017 Türk Halk İnanışları, Harun Güngör-Bekir Köylü, Kayseri 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk İnancı Kavramı Alanı, Konuları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Kutsal Nedir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Kutsal Mekan ve Ziyaret Yerleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Kutsal Nesnelerle İlgili Halk İnanışları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Dinlerde Kutsal Zaman | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Geleneksel Türk İnanışları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | İslam Öncesi Arap İnanışları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İslam Öncesi İnanışların Kültürel Hayatta Yansımaları | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Tabiat Kültleri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Geçiş Dönemi ile ilgili İnanışlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Halk Hekimliği/Sağaltma Ocakları İle İlgili İnanışlar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Dua Rukye Havas İlmi, Tılsım ve Büyü | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Uğur, Uğursuzluk ve Ruhani (Görünmeyen) Varlıklarla İlgili İnanışlar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Ruhla İlgili İnanışlar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı kültürlerle bir arada yaşayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumun dini doğru bir şekilde anlamasını ve öğrenmesini sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dini ve kültürel mirası bilir ve farkında olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dini ve kültürel mirası gelişen ve değişen şartlara göre aktarabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |