Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Eğitim Tarihi | İİF324 | 6 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamalarını kurum, program, öğretmen, öğrenci, ders kitapları vb. açılardan incelemek. |
Ders İçeriği |
Bu derste İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamaları ele alınmaktadır. Bu çerçevede söz konusu dönemdeki eğitim uygulamaları, kurum, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir |
Ders Kaynakları |
. Ahmet Çelebi, Çev. Ali Yardım, İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Damla Yay. İst.1999 2
Mehmet Dağ, H. Raşit Öymen, İslam Eğitim Tarihi, MEB, Yay. Ankara 1974 Ziya Kazıcı, İslam Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, Kayıhan yay. İst.1999. M. F. Bayraktar, İslam Eğitiminde Öğretmen-Öğrenci Münasebetleri, İFAV Yay. üseyin Atay, Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi, Dergâh yay G. Makdisi, Ortaçağda Yüksek Öğretim, Klasik yay., 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din eğitimi tarihiyle ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynakları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Küttap'lardaki (ileriki dönemlerde Sıbyan mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Diğer eğitim mekânlarındaki eğitim uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Medreselerin oluşum sürecini etkileyen faktörler ve kurumlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Abbasi, Selçuklu ve Osmanlı dönemi medreselerinin özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Medreselerin gerileyişini etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Vakıfların İslam eğitim tarihindeki yeri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | İslam eğitim geleneğinde öğretmen-öğrenci ilişkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | İslam eğitim geleneğinde öğretim yöntemleri ve okul kuralları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | İslam Eğitim Geleneğinde Ölçme-Değerlendirme: İcazet uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Din eğitimi tarihiyle İLGİLİ temel kavramları açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynak ve güçlüklerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özelliklerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Kütttap'lardaki (Sıbyan Mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Din eğitimi tarihiyle İLGİLİ temel kavramları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynak ve güçlüklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özelliklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kütttap'lardaki (Sıbyan Mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |