EN
  • Anasayfa
  • İİF328 Cumhuriyet Dönemi ve Din Eğitimi (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF328 - Cumhuriyet Dönemi ve Din Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cumhuriyet Dönemi ve Din Eğitimi İİF328 6 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere Cumhuriyet tarihindeki din eğitimi gelişmeleri hakkında bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Son Osmanlı dönemi medreseleri, medreselerin kapatılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu. Cumhuriyet Tarihi boyunca örgün ve yaygın din eğitimi ve kurumları

Ders Kaynakları Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2014
İlknur Polat Haydaroğlu, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar
. İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları, İz Yay., İstanbul 2013
Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2014
İlknur Polat Haydaroğlu, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar
. İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları, İz Yay., İstanbul 2013
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Cumhuriyet Öncesi Din Eğitimine Genel Bakış: Medreseler ve Gerileme Nedenleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Cumhuriyet Öncesi Dönemde Yabancı Okullar Meselesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 1920-1924 dönemi din eğitimi ve öğretimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Din Eğitimi Tartışmaları: Tevhid-i Tedrisat Kanunu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 1924-1933 dönemi din eğitimi ve öğretimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Din Eğitiminin Yeniden Başlaması ve Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 1950-1980 Arası dönemde din eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 ARASINAV Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 1980 -1998 Arası Dönemde Örgün Din Eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 1998 Sonrası dönemde örgün din eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Yüksek din öğretimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Yaygın Din Eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmaları: Hukuki Tartışmalar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Diyanet İşleri Başkanlığı Üzerine Yaşanan Tartışmalar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - -
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak - - - - - - - - - -
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - -
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak - - - - - - - - - -
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak - - - - - - - - - -
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - -
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak - - - - - - - - - -
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - -
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak - - - - - - - - - -
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak - - - - - - - - - -