Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cumhuriyet Dönemi ve Din Eğitimi | İİF328 | 6 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere Cumhuriyet tarihindeki din eğitimi gelişmeleri hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Son Osmanlı dönemi medreseleri, medreselerin kapatılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu. Cumhuriyet Tarihi boyunca örgün ve yaygın din eğitimi ve kurumları |
Ders Kaynakları |
Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2014
İlknur Polat Haydaroğlu, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar . İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları, İz Yay., İstanbul 2013 Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2014 İlknur Polat Haydaroğlu, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar . İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları, İz Yay., İstanbul 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Cumhuriyet Öncesi Din Eğitimine Genel Bakış: Medreseler ve Gerileme Nedenleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Cumhuriyet Öncesi Dönemde Yabancı Okullar Meselesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | 1920-1924 dönemi din eğitimi ve öğretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Cumhuriyetin İlk Yıllarında Din Eğitimi Tartışmaları: Tevhid-i Tedrisat Kanunu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | 1924-1933 dönemi din eğitimi ve öğretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Din Eğitiminin Yeniden Başlaması ve Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | 1950-1980 Arası dönemde din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | 1980 -1998 Arası Dönemde Örgün Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | 1998 Sonrası dönemde örgün din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Yüksek din öğretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Yaygın Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmaları: Hukuki Tartışmalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Diyanet İşleri Başkanlığı Üzerine Yaşanan Tartışmalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |